خط پرواز مستقیم اصفهان-قازان با هدف جذب گردشگر ایجاد شود

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در قازان روسیه گفت: اصفهان و قازان هر دو شهرهای توریست‌پذیر هستند، برای ایجاد همکاری در حوزه گردشگری پیشنهاد می‌کنم خط پروازی مستقیم میان اصفهان و قازان با هدف جذب گردشگر ایجاد شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، داوود میرزاخانی امروز _شنبه، سی‌ام دی_ در همایش بررسی فرصت‌ها و چالش‌های پیمان اوراسیا با تمرکز بر بازار روسیه با تشریح الزامات ورود موفق به بازار روسیه اظهار کرد: موافقتنامه ایران با اتحادیه اقتصادی اوراسیا، بستر مناسبی برای اصلاح ساختار تجارت خارجی معیوب در کشور است.

وی با بیان اینکه توافقنامه با اتحادیه اقتصادی اوراسیا مدل آزمایش کوچکی از WTO است، افزود : باید در کشور برای بهره‌برداری حداکثری از موافقت‌نامه ظرفیت‌سازی کنیم تا زمینه اجرای موفق فراهم شود.

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در قازان با تاکید بر اینکه توافقنامه میان ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا منافع متقابل دارد، ادامه داد: الزامات این توافقنامه با توجه به اینکه اولین تجربه است، باید رعایت کنیم.

میرزاخانی با بیان اینکه کشورهایی مانند ترکیه ساختارهای لازم را برای ورود در بزنگاه‌های تاریخی ایجاد کرده‌اند، اما ما در کشور این ساختارها را مهیا نکردیم، اظهار کرد: هسته اصلی همکاری‌های اقتصادی ایران و روسیه را می‌توان در هشت حوزه اصلی غلات، ترانزیت برق، ترانزیت حمل و نقل بین‌المللی و منطقه‌ای، همکاری‌های حوزه نفت و گاز، همکاری‌های حوزه نیروگاهی، تعریف پروژه‌های زیبای و صنعتی، حرکت به سمت تجارت آزاد و محصولات کشاورزی و غذایی دانست.

وی با اشاره به تفاوت ساختار اقتصادی میان دو کشور ایران و روسیه گفت: اقتصاد روسیه مبتنی بر WTO است، اما اقتصاد ما چنین ساختاری ندارد و خردمحور است، اقتصاد روسیه الیگارش محور است.

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در قازان با تاکید بر اینکه ساختار اقتصادی ما در شرکت‌های دولتی و نیمه‌دولتی ظرفیت استفاده از بزنگاه‌های تاریخی را ندارد، افزود: تجار به موضوع روانشناسی محیطی با روسیه در تجارت کمتر دقت می‌کنند، روس‌ها اغلب معامله‌گران سختی هستند و سازش را نوعی ضعف تلقی می‌کنند.

میرزاخانی با اشاره به زمینه همکاری بانکی ایران و روسیه تصریح کرد: استفاده از نظام سوئیفت روسیه، ارزهای دیجیتال و استفاده از نظام تهاتر از مهم‌ترین این ظرفیت‌های بانکی است.

به گفته وی حجم واردات سالانه روسیه ۲۵۰ میلیارد دلار بوده و بازار روسیه تشنه محصولات و تولیدات شوینده است.

میرزاخانی با بیان اینکه در حوزه صادرات مشکل ما بسته‌بندی است، تصریح کرد: روسیه ۸۵ درصد نیاز دارویی خود را وارد می‌کند، درحالیکه کشور ایران ۹۰ درصد نیاز دارویی خود را در داخل تولید می‌کند.

وی گفت: به تجار اصفهانی پیشنهاد می‌کنم هاب توزیع کالاهای تولید اصفهان را در قازان ایجاد کنند.

میرزاخانی با تاکید بر اینکه شاخص بهره‌مندی مردم روسیه از فروش آنلاین پس از بیماری کووید ۱۹ بالا رفته است، گفت: شرکت‌های ایرانی می‌توانند در این بخش وارد مذاکره شوند، نیازمندی‌های این بخش را تأمین کنند.

وی افزود: اصفهان و قازان هر دو شهرهای توریست‌پذیر هستند، برای ایجاد همکاری در حوزه گردشگری می‌طلبد که خط پروازی مستقیم میان اصفهان و قازان با هدف جذب گردشگر برقرار شود.

کد خبر 721624

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • CH ۰۹:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
    0 0
    واقعا تاکید و تقویت جنبه گردشگری اصفهان بنفع کل ایرانه حفظ ومرمت اثارباستانی وظیفه ماست آنها امانتندو ما باید اونها را سالم ب نسل‌های بعد انتقال‌ بدیم
  • بابک IR ۲۱:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
    0 0
    اخه توریست بیاد اصفهان هوای آلوده ببینه پل های خراب .رود بدون آب.تابلوی شنا ممنوع.