وقوع ۳۲ مورد حریق در صنایع بزرگ استان اصفهان از ابتدای سال جاری

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان در مراسم تجلیل از صنایع برگزیده سبز استان اصفهان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۲ مورد حریق در صنایع بزرگ استان اتفاق افتاده است که مدیران صنایع ملزم هستند با نصب سیستم‌های اطفای حریق مسائل ایمنی را رعایت کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مراسم تجلیل از برگزیدگان صنعتی، معدنی و خدماتی سبز استان اصفهان بعد از ظهر امروز _شنبه، بیست‌ونهم دی_ در استانداری اصفهان برگزار شد.

منصور شیشه فروش، مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان در این مراسم اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون بر اساس گزارش محیط زیست، اصفهان ۱۱۷ روز آلوده را تجربه کرده است و بر اساس گزارش ایستگاه‌های شهرداری ۱۶۷ روز آلوده را تجربه کرده است.

وی سه چالش اصلی استان را کم آبی، فرونشست زمین و آلودگی هوا دانست و افزود: در بدو ورود استاندار، قرارگاهی با عنوان قرارگاه آب تشکیل شده که اقدامات مهمی در این خصوص صورت گرفته است؛ همچنین اقدامات مهمی برای اینکه زیرساخت‌های صنایع به ویژه در خصوص مسائل زیست محیطی شکل بگیرد، صورت گرفته است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان ادامه داد: قرارگاه ویژه‌ای نیز برای آلودگی هوا تشکیل شده که یکی از نتایج آن عدم مصرف مازوت در نیروگاه‌های استان بوده است.

وی بر لزوم مشارکت اجتماعی صنایع در مباحث محیط زیستی تاکید کرد و ادامه داد: لازم است صنایع با بسته اجتماعی محیط زیستی، مشارکت خود را برای حل مشکلات زیست محیطی استان به انجام برسانند.

شیشه‌فروش با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۲ مورد حریق در صنایع بزرگ استان اتفاق افتاده است، خاطرنشان کرد: مدیران صنایع ملزم هستند با نصب سیستم‌های اطفای حریق مسائل ایمنی را رعایت کنند و طرح‌های ایمنی را در صنایع اجرا کنند.

واحدهای صنعتی ۱۵ درصد از زمین خود را به فضای سبز اختصاص می‌دهند

رسول سواری، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان نیز در این مراسم به ارتباط نزدیک سازمان محیط زیست استان و مجموعه شهرک‌های صنعتی استان اشاره و اظهار کرد: شهرک صنعتی برنامه‌های خوبی در حوزه زیست محیطی اجرا می‌کند و طبق پیشنهادات سازمان محیط زیست، تخصصی کردن شهرک‌ها یکی از برنامه‌های ما در این زمینه است.

وی افزود: برای اجرای برنامه‌های زیست محیطی لازم است صندوق محیط زیست هم به کمک بیاید تا واحدهای صنعتی از تسهیلات آن استفاده کنند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان در ادامه به ایجاد ۱۰۰۰ هکتار فضای سبز در حوزه شهرک‌های صنعتی استان اشاره کرد و گفت: امیدواریم این رقم تا سال آینده به ۲۰۰۰ هکتار فضای سبز ارتقا یابد.

وی تاکید کرد: در راستای برنامه‌های زیست محیطی واحدهای صنعتی را مکلف کرده‌ایم تا ۱۵ درصد از زمین خود را به فضای سبز اختصاص دهند.

به گزارش ایمنا، در این مراسم حمید گله‌داری معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی اصفهان، غلامرضا ساکتی مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان و تعدادی از مدیران صنایع و معادن و مراکز خدماتی سبز استان اصفهان به ایراد سخن پرداختند و پس از آن ۲۰ نفر از مدیران صنایع سبز استان تجلیل شدند.

کد خبر 721618

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.