رتبه اول واحدهای صنعتی خدماتی و معدنی سبز از آن اصفهان شد

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان با اشاره به انتخاب واحدهای صنعتی سبز کشور توسط سازمان محیط زیست گفت: ۳۵ درصد واحدهای منتخب کشوری از استان اصفهان بودند و استان اصفهان رتبه اول واحدهای صنعتی خدماتی و معدنی سبز را از آن خود کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، احمدرضا لاهیجان زاده بعدازظهر امروز _ شنبه بیست‌ونهم دی _ در آئین تجلیل از واحدهای تولیدی، صنعتی، معدنی و خدماتی سبز استان اصفهان ضمن گرامیداشت یاد شهدای سپاه قدس در سوریه و تبریک به مناسبت هفته هوای پاک و با قرائت بندهایی از دستورالعمل و معیارهای انتخاب واحدهای سبز در سال جاری، اظهار کرد: هنر این است که مدیران عامل، صنایع قدیمی را به وضعیت سبز درآورند و خود را به‌روز کنند.

وی در خصوص نحوه انتخاب واحدهای صنعتی سبز گفت: فراخوانی در پرتال محیط زیست اعلام شد، پرسش نامه‌ها کامل شد و بررسی‌ها توسط تیم کارشناسی محیط زیست با دقت بسیار بالا صورت گرفت و به دفتر ارزیابی سازمان محیط زیست ارائه شد و با دقت بسیار بالا واحدهایی انتخاب شدند و واحدهای برگزیده در همایش کشوری و استانی تجلیل شدند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان با بیان اینکه رقابت‌ها در این زمینه بسیار فشرده بود، اضافه کرد: از نظر وضعیت ثبت نامی در کل کشور، ۳۰۵ واحد در کشور متقاضی شدند که ۲۱۴ واحد صنعتی، ۸۱ واحد خدماتی و ۱۰ واحد معدنی بودند که وارد چرخه ارزیابی شدند. از این بین چهار واحد برگزیده سبز شدند، ۲۴ واحد صنعتی سبز، ۸ واحد خدماتی سبز و یک واحد معدنی سبز شد.

وی ابراز کرد: در استان اصفهان هم این فرآیند را داشتیم، ۵۸ واحد متقاضی شدند که از این تعداد ۲۳ واحد صنعتی، یک واحد معدنی و چهار واحد خدماتی موفق شدند اطلاعات کامل را بارگذاری کنند، از این تعداد ۲۲ واحد پس از بازدید کارشناسان شرایط لازم را داشتند که به سازمان محیط زیست معرفی شوند، در ادامه ۱۷ واحد صنعتی، چهار واحد خدماتی و یک واحد معدنی وارد چرخه ملی شدند و با وجود آنکه ۹ درصد واحدهای متقاضی از استان ما بودند، ۳۵ درصد منتخبان کشوری از استان اصفهان بودند و استان اصفهان رتبه اول واحدهای صنعتی خدماتی و معدنی سبز را از آن خود کرد.

لاهیجان زاده تاکید کرد: طبق پالایشی که در استان اصفهان صورت گرفت اغلب واحدها توانستند به شرایط ملی دست پیدا کنند و اگر محدودیتی برای استان‌ها قائل نبودند اصفهان می‌توانست هر ۲۲ سهمیه را از آن خود کند.

وی ابراز کرد: در این بین شرکت فولاد امیر کبیر کاشان برگزیده سبز شد و شش واحد صنعتی، یک واحد معدنی و یک واحد خدماتی نیز سبز شدند که می‌توانند الگویی برای سایرین باشند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان خاطر نشان کرد: فقط یک مورد از واحدهای معدنی به عنوان سبز انتخاب شدند که در استان اصفهان است و می‌تواند به عنوان الگویی برای سایر واحدهای معدنی در سطح کشور قرار گیرد.

کد خبر 721610

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.