ضرورت ساماندهی بیش از ۳ هزار واحد آلاینده شهرستان مریوان

فرماندار مریوان به ضرورت ساماندهی صنوف آلاینده در این شهرستان تاکید کرد و گفت: سه هزار و ۱۰۰ واحد آلاینده در شهرستان مریوان وجود دارد که ساماندهی تنها ۲۰ مورد آن‌ها تاکنون صورت گرفته است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، اسماعیل احمدی امروز _شنبه سی‌ام دی_ در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان کردستان که در سالن پیامبر اعظم (ص) استانداری برگزار شد، اظهار کرد: شهرستان مریوان برای توسعه خود نیازمند کارهای کوچکی است که در آینده اثرات بزرگی را بر توسعه این شهرستان خواهد داشت.

وی به ضرورت ساماندهی صنوف آلاینده در شهرستان مریوان تاکید کرد و افزود: سه هزار و ۱۰۰ واحد آلاینده در این شهرستان وجود دارد که ساماندهی تنها ۲۰ مورد آن‌ها تاکنون صورت گرفته است.

فرماندار مریوان، جلوگیری از قاچاق، ارتقای نظارت‌های سازمان تعزیرات حکومتی و توسعه جایگاه و امکانات اداره منابع طبیعی در این شهرستان را نیز خواستار شد و ادامه داد: توسعه زیرساخت‌های راه و آن تن‌دهی موبایل در مسیرهای اصلی، تأمین آب شرب سالم و تسریع در پروژه مسکن ملی از دیگر مطالبات مردم شهرستان مریوان است.

احمدی اضافه کرد: ۳۱ هزار لیتر پسماند فاضلاب در شهرستان مریوان تولید شده که فقط ۲۰ هزار لیتر آن تصفیه می‌شود، به همین دلیل راه‌اندازی فاز دوم تصفیه خانه پسماند مریوان نیز جزو دیگر خواسته‌های اهالی این شهرستان است.

وی خاطرنشان کرد: مجموع اراضی کشاورزی شهرستان مریوان ۲۴ هزار هکتار است که بیش از ۱۸ هزار هکتار آن در چهار ناحیه پایاب سد گاران و دریاچه زریبار قرار گرفته که تسریع در اجرای انتقال سامانه آب سد گاران در تمام نواحی این ۱۸ هزار هکتار را داریم.

تولید سالانه ۲۵۰ هزار تُن محصول کشاورزی در مریوان

پیمان اسکندری، رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان نیز در این جلسه اظهار کرد: ۲۴ هزار هکتار اراضی کشاورزی در شهرستان مریوان وجود دارد که سالانه ۲۵۰ هزار تُن محصول از آن‌ها تولید می‌شود.

وی افزود: ۵۰ درصد از اراضی شهرستان مریوان که بالغ بر ۱۲ هزار هکتار است آبی بوده که تنها شهرستان استان است که در این زمینه به میانگین کشوری رسیده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان ادامه داد: تخصیص آب برای شش هزار هکتار از اراضی کشاورزی پایاب سد گاران نیز مصوب شده که تاکنون ۲ هزار و ۷۰۰ هکتار آن به انجام رسیده است.

اسکندری به درخواست‌های متعدد برای تغییر کاربری در شهرستان مریوان نیز اشاره کرد و گفت: امسال ۳۳ مجوز تغییر کاربری صادر شده است، اما باید یکپارچگی این اراضی حفظ شود و یک لکه مشخص برای تغییر کاربری در این شهرستان در نظر گرفته شود.

سیدکمال حسینی، نایب رئیس اتاق بازرگانی سنندج نیز در این جلسه اظهار کرد: اقدام مبتکبرانه‌ای که در استان کردستان صورت گرفته این بوده که مسائل، مشکلات و موضوعات هر شهرستان به صورت اختصاصی رصد شده و در نهایت تدوین و مکتوب می‌شود.

وی افزود: موضوعات به صورت شهرستانی، استانی و ملی تقسیم بندی و مورد بررسی قرار می‌گیرد که جلسه امروز شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی به مسائل و مشکلات شهرستان مریوان اختصاص یافته است.

کد خبر 721582

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.