سرمایه‌گذاری در حوزه تالاب زریبار با رعایت الزمات زیست محیطی صورت بگیرد

استاندار کردستان گفت: ضرورت دارد که یک بسته سرمایه‌گذاری در راستای بهره‌برداری بهینه از دریاچه زریبار ضمن رعایت همه الزامات زیست محیطی صورت بگیرد که امیدواریم تا سال آینده ما شاهد سرمایه‌گذاری در حوزه این دریاچه باشیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، اسماعیل زارعی‌کوشا امروز _شنبه سی‌ام دی_ در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان کردستان که در سالن پیامبر اعظم (ص) استانداری برگزار شد، با بیان اینکه نقش استان کردستان در تأمین امنیت غذایی کشور روز به روز بیشتر می‌شود، اظهار کرد: استان کردستان نسبت به سایر استان‌های کشور از بارش‌های بهتری برخوردار بوده است که ما باید در حوزه تولید محصولات کشاورزی نگاه ملی را داشته باشیم.

وی افزود: تغییر کاربری اراضی کشاورزی در شهرستان مریوان نیز باید با حفظ یکپارچگی این اراضی صورت گیرد و برای ایجاد واحدهای کلان در اولویت باشد.

استاندار کردستان ادامه داد: دریاچه زریبار یک مکان منحصربفرد در استان ما است که علیرغم اینکه اقدامات خوبی در کارگروه احیای این تالاب از سال گذشته تاکنون صورت گرفته است اما ما کمترین بهره اقتصادی را از آن برده‌ایم،

زارعی‌کوشا اضافه کرد: با کمک همه دستگاه‌های اجرایی، نیاز داریم که یک بسته سرمایه‌گذاری در راستای بهره‌برداری بهینه از دریاچه زریبار ضمن رعایت همه الزامات زیست محیطی صورت بگیرد که امیدواریم تا سال آینده ما شاهد سرمایه‌گذاری در حوزه این دریاچه باشیم.

وی در ادامه به پاسخ برخی از مسائل و مشکلات مطرح شده از سوی فعالان اقتصادی شهرستان مریوان در این جلسه پرداخت و آن تن‌دهی موبایل، حمل یکسره کالا در گمرک مریوان، نحوه اخذ مالیات از صاحبان کالا و ساماندهی وضعیت شهرک صنعتی مریوان را از جمله مواردی دانست که باید در این شهرستان مورد پیگیری قرار گیرد.

سرمایه‌گذاری در حوزه تالاب زریبار با رعایت الزمات زیست محیطی صورت بگیرد

اختصاص ۱,۲۸۰ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه تصفیه‌خانه مریوان

استاندار کردستان اتمام پروژه تصفیه‌خانه مریوان را از مطالبات جدی اهالی این شهرستان دانست و گفت: ۱,۲۸۰ میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه در نظر گرفته شده است که امیدواریم تا پایان دولت سیزدهم این پروژه به بهره‌برداری برسد.

زارعی‌کوشا تصریح کرد: نرخ مشارکت اقتصادی استان کردستان ۲ درصد بالاتر از میانگین کشوری بوده است که این نشان می‌دهد هرگونه تغییری در شاخص‌های اقتصادی استان کردستان جز با همراهی فعالان اقتصادی مسیر نخواهد شد.

وی ادامه داد: در فصل پاییز سال جاری نیز رتبه اول بیشترین کاهش بیکاری را در کشور داشتیم به گونه‌ای که کاهش نرخ بیکاری در کردستان ۴.۱ درصد و در کشور ۰.۶ درصد بوده، یعنی کردستان هفت برابر میانگین کشوری کاهش نرخ بیکاری را داشته است.

استاندار کردستان خاطرنشان کرد: در حال حاضر نرخ بیکاری استان کردستان هنوز بالاتر از میانگین کشوری است که ایجاد اشتغال در استان به ویژه برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی بیکار در اولویت قرار دارد.

کد خبر 721560

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.