اموال و اقلام منقول و غیر منقول امانی تحت مالکیت شهرداری، تعیین تکلیف شود

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر یزد گفت: اموال و اقلام منقول و غیر منقولی که تحت مالکیت شهرداری است اما به طور موقت به صورت امانی در اختیار سایر دستگاه‌ها و ادارات می‌باشد باید تعیین تکلیف و یا به شهرداری بازگردانده شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد و به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر یزد، محمدمهدی نیکونژاد با اشاره به اینکه یکی از موضوعات مهمی که تاکنون طی شش جلسه متناوب به آن پرداختیم تهیه بانک اطلاعات جامع اموال منقول و غیرمنقول شهرداری به تفکیک هر یک از سازمان‌ها، معاونت‌ها و مناطق شهرداری است، اظهار کرد: متأسفانه تاکنون بانک اطلاعات جامعی وجود نداشته است و فقط به صورت جزیره‌ای و ناقص به آنها پرداخته شده است.

وی افزود: پیاده سازی درست و صحیح اموال و ثبت به موقع اموالی که تحت مالکیت شهرداری باشد از آبان ماه سال گذشته با نظر این کمیسیون شروع شد و مقرر گردید معاون محترم مالی شهرداری طی زمان‌های مشخص، گزارشی از اقدامات انجام شده خود را در کمیسیون نظارت و حقوقی شورا ارائه نماید.

نیکونژاد ادامه داد: لذا در مرحله اول شناسایی اموال، در مرحله دوم ثبت اموال، در مرحله سوم تحویل کاربر استفاده کننده و یا جمع دار اموال هر رده و در نهایت در مرحله چهارم بروز رسانی اموال سرمایه‌ای شهرداری در دستور کار معاونت مالی شهرداری قرار گرفت.

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر یزد بیان کرد: تاکنون اموال سازمان‌های ۱۰ گانه و مناطق ۵ گانه شهرداری به طور کامل ثبت شده و در خصوص معاونت‌های شهرداری ۶۰ درصد کار انجام شده است که همچنان ادامه دارد و گاهی به دلیل برخی جابجایی‌ها در سازمان‌ها و مناطق به تأخیر افتاده است.

وی در پایان سخنان خود در خصوص تهیه بانک جامع اطلاعات اموال شهرداری از شهردار خواست تا تاکید نماید مسئولین مربوطه با دقت و سرعت، تمام مراحل این کار را به جلو ببرند و تاکید نمود اموالی که تحت مالکیت شهرداری است ولی به صورت موقت یا امانی در اختیار سایر دستگاه‌ها و نهادها می‌باشد به صورت شفاف و مشخص در سامانه مذکور ثبت گردد و هر چه سریع‌تر تعیین تکلیف و در نهایت به شهرداری بازگردانده شوند.

کد خبر 721559

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.