جای خالی بوستان‌های مادر و کودک در یزد

عضو شورای اسلامی شهر یزد گفت: ایجاد بوستان‌های مادر و کودک در سطح شهر برای گذراندن اوقات فراغت مادر همراه با کودک، امری ضروری است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر یزد، فخرالسادات خامسی عضو شورای اسلامی شهر یزد اظهار کرد: امروزه در کشور ما بر اساس نیاز مادران و کودکان در بسیاری از شهرهای بزرگ و کوچک، اقدام به احداث پارک‌های موضوعی ویژه آنان و فرزندان شده است.

وی ادامه داد: در شهر یزد با وجود جمعیت قابل توجه، متأسفانه چنین بوستان‌هایی که مادر و کودک با اطمینان خاطر ساعاتی را کنار هم به خوشی بگذرانند، وجود ندارد و درخواست می‌شود شهرداری برای ایجاد آن چاره‌ای بیندیشد.

عضو شورای اسلامی شهر یزد تصریح کرد: پارک‌های عمومی یا محله‌ای با توجه به معضلاتی چون تجمع و تردد زیاد مردان دوچرخه سوار و یا حتی موتور سیکلت و نیز بعضاً حضور حیوانات خانوادگی و یا عدم مناسب سازی برای کالسکه کودکان، فضاهای امن و راحتی برای استفاده مادران و کودکان نیست.

خامسی با اشاره به اقدامات شهرهایی چون تهران و مشهد و تبریز در این خصوص، اظهار امیدواری کرد: شهرداری یزد با همراهی شورا، نسبت به احداث یا تبدیل کاربری برخی از پارک‌های محله‌ای به بوستان‌های کودک و مادر برنامه‌ریزی نماید تا در پایان دوره ششم شورا حداقل در هر منطقه از شهر، بوستانی مناسب برای استفاده همزمان کودکان و مادران ایجاد شود.

وی در خصوص ویژگی‌های بوستان‌های مادر و کودک گفت: بوستان‌های مادر و کودک باید مجهز به امکاناتی چون زمین بازی کودکان، ایستگاه تندرستی، اتاق مادر و کودک، وسایل بازی برای کودکان و از همه مهم‌تر صرفاً خاص استفاده مادران و کودکان باشد.

کد خبر 721553

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.