ثبت ۱۴۶ فقره پرونده تخلف قاچاق کالا در استان سمنان

سرپرست معاونت نظارت و بازرسی اداره کل صمت استان سمنان از ثبت ۱۴۶ فقره پرونده تخلف قاچاق کالا در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سمنان و به نقل از روابط عمومی اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان سمنان، حمیدرضا طحان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با انجام ۱۶۰۰ مورد بازرسی از واحدهای صنفی در استان سمنان، ۱۴۶ فقره پرونده تخلف قاچاق کالا به ثبت رسیده است.

وی افزود: این بازرسی‌ها در راستای اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا در سطح عرضه و حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان داخلی طی نه ماهه ابتدایی امسال و با بهره‌گیری از ظرفیت بازرسان مستقر در این اداره کل و ادارات شهرستان‌های تابعه صورت گرفته است.

سرپرست معاونت نظارت و بازرسی اداره کل صمت استان سمنان خاطرنشان کرد: عمده‌ترین کالاهای مکشوفه مربوط به گروه‌های کالایی آرایشی و بهداشتی، مواد دخانی، مواد غذایی، پوشاک، لوازم خانگی و یدکی و … می‌باشد که تعداد ۱۴۶ فقره پرونده تخلف به ارزش ریالی ۶ میلیارد و ۱۱۳ میلیون ریال تشکیل و جهت بررسی و صدور رأی به تعزیرات حکومتی ارجاع شده است.

طحان با اشاره به تلاش‌های دولت در حمایت از تولید ملی و برنامه‌ریزی مدون و مستمر در امر مبارزه با قاچاق کالا و ارز، تصریح کرد: استان سمنان به لحاظ قرار گرفتن در مسیر مواصلاتی و عبور کالاهای ترانزیتی، با هم اندیشی تمامی دستگاه‌های اجرایی و اعضای کارگروه حمایت از تولید، شرایط جهت قاچاق کالا سخت و فضا برای این کار محدود می‌شود.

کد خبر 721523

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.