خانه تاریخی نیکدل تبریز پذیرای مسافران نوروزی

شهردار منطقه هشت تبریز از بهسازی خانه تاریخی نیکدل طی دو ماه آتی به منظور میزبانی از گردشگران نوروزی خبر داد و گفت: طی سال‌های اخیر خانه تاریخی نیکدل بعد از تملک، در سه فاز زیربنایی و تحکیم بنا، تزیین داخلی و محوطه‌سازی بیرونی اکنون شاهد تبدیل شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌شرقی و به نقل از روابط‌عمومی شهرداری تبریز، حسین منیری‌فر ظهر امروز _شنبه سی‌ام دی_ با بیان این مطلب اظهار کرد: با توجه به ظرفیت گردشگری این خانه تاریخی، طی ماه‌های اخیر حیاط بیرونی این خانه تاریخی را به بوستان محله‌ای تبدیل و در اختیار شهروندان و اهالی مقصودیه قرار گرفته است و در کنار آن، نسبت به راه‌اندازی فرهنگسرا و گالری هنری در این خانه تاریخی اقدام شده است تا بهره‌مندی فرهنگی و هنری از این مکان تاریخی محقق شود.

وی افزود: با عنایت به نزدیکی به نوروز ۱۴۰۳، شهرداری منطقه ۸ برنامه‌های متعددی برای ساماندهی و ایجاد کاربری‌های گردشگری و فرهنگی در این خانه تاریخی در نظر دارد که تا پایان سال آن‌ها را اجرا کند تا روح تازه‌ای در کالبد این اثر تاریخی دمیده شود و کاربری گردشگری به خود بگیرد.

شهردار منطقه ۸ تبریز در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: در راستای نمایش آثار هنری ارزشمند، نمایشگاه گروهی سه آموزشگاه هنری در فرهنگسرای نیکدل با حضور آثار هنری سه مؤسسه (آراد، دلسا و گونش) در حوزه‌های هنری نقاشی‌های مداد رنگی، سیاه قلم، گواش، حجمی، رنگ‌وروغن، کاریکاتور و خوشنویسی برپا شد.

این نمایشگاه از تاریخ بیست‌وهفتم تا سی‌ام دی در خانه تاریخی نیکدل برگزار می‌شود و از ساعت ۱۱ تا ۱۹ میزبان شهروندان گرامی در خانه تاریخی نیکدل خواهد بود.

شهروندان گرامی می‌توانند به صورت رایگان از این نمایشگاه واقع در پیاده‌راه مقصودیه، فرهنگسرای نیکدل بازدید کنند.

خانه نیکدل مربوط به دوره قاجار است و چهاردهم مرداد ۱۳۸۲ با شماره ۹۴۷۰ به ثبت ملی رسیده است.

این خانه شامل دو حیاط اندرونی و بیرونی است که حیاط اندرونی در ضلع جنوبی و حیاط بیرونی در ضلع شمالی بنا قرار دارد. خانه در دو طبقه ساخته شده و شامل تالار بزرگ مستطیل‌شکل در مرکز بنا و دو راهرو و دو اتاق جانبی (گوشواره) در ضلع شرقی تالار است و ایوانی ستون‌دار در ضلع جنوبی بر ارسی‌های زیبای خانه سایه انداخته است.

کد خبر 721518

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.