آغاز عملیات هرس زمستانه درختان در منطقه ۹ اصفهان

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان گفت: عملیات هرس و بازپیرایی درختان و درختچه‌های بوستان‌ها و خیابان‌های سطح منطقه با اعتباری بالغ بر شش میلیارد ریال در حال انجام است.

سیدسلمان قاضی‌عسگر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: عملیات هرس و بازپیرایی درختان و درختچه‌ها با هدف جوان‌سازی، فرم‌دهی، حذف شاخه‌های خشک و بیمار، کاهش سم‌پاشی و اثرات زیست‌محیطی سموم، مهار درختان توت مثمر، فراهم‌آوری شرایط بهینه رشد و تعادل بین شاخه و ریشه با بهره‌گیری از روش‌های علمی در دست اقدام است.

وی با اشاره به اینکه هرس زمستانه هر سال در زمان رکود رشد و خواب زمستان درختان انجام می‌شود، افزود: با پیگیری واحد فضای سبز منطقه این عملیات توسط چندین اکیپ متخصص و باتجربه و با اعتباری بالغ بر ۶ میلیارد ریال در حال انجام است.

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: در راستای مناسب سازی سیمای بصری شهر، تداوم زیبایی فضاهای سبز، افزایش مقاومت درختان و درختچه‌ها هرس بیش از ۵۰ هزار اصله درخت و درختچه در سطح منطقه در دست اجرا است.

آغاز عملیات هرس زمستانه درختان در منطقه ۹ اصفهان

قاضی‌عسگر تصریح کرد: به‌منظور ایمنی سطح تردد در معابر و آشکارسازی المان‌های ترافیکی شاخه‌های سرگیر و پوشاننده تابلوها، تیرهای چراغ برق و سر چراغی‌های بوستان‌ها و معابر نیز با رعایت اصول ایمنی حذف شد.

وی با اشاره به ارزشمند بودن ضایعات گیاهی حاصل از عملیات هرس درختان و درختچه‌ها خاطرنشان کرد: ضایعات هرس به‌صورت هفتگی جمع‌آوری و برای استفاده به مخزن تولید کمپوست‌های گیاهی منتقل می‌شود.

کد خبر 721517

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.