تحقق ۱۲۱ درصدی تعهد اشتغال ایلام در سامانه ملی

استاندار ایلام با بیان اینکه موانع اجرای طرح زراعت چوب در استان با ظرفیت اشتغال‌زایی ۱۲۰۰ نفر باید ظرف یک هفته آتی برطرف شود، گفت: دستگاه‌های اجرایی نسبت به راستی‌آزمایی طرح‌های اشتغال‌زایی و تسهیلات پرداختی اقدام کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حسن بهرام‌نیا امروز _شنبه سی‌ام دی‌_ در چهاردهمین جلسه کارگروه اشتغال استان در سالن جلسات شهید رجایی استانداری ایلام اظهار کرد: اشتغال و طرح ملی نهضت مسکن از مهم‌ترین اولویت‌های دولت سیزدهم است و باید از همه ظرفیت‌های ممکن برای ایجاد اشتغال و اجرایی کردن طرح ملی مسکن استفاده شود.

وی با بیان اینکه رتبه استان ایلام در سطح ملی، پنجم است، افزود: ۱۲۱ درصد از تعهد استان از نظر اشتغال محقق شده، به‌طوری که تاکنون ۱۰ هزار و ۷۹۵ اشتغال در سطح استان ایجاد شده است.

استاندار ایلام ادامه داد: بعد از رصد و بررسی سامانه ملی رصد (اشتغال) و به‌منظور رفع نواقص و لزوم پاسخگویی ادارات مربوطه، متأسفانه این اقدام انجام نگرفته که همین امر رتبه کشوری استان را به رتبه ۱۴ تقلیل داده است، بنابراین دستگاه‌های اجرایی مکلف به پاسخگویی و رفع ابهامات در سامانه ملی رصد هستند.

بهرام‌نیا با انتقاد از عملکرد برخی دستگاه‌های اجرایی استان درباره نبود نظارت دقیق در اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی گفت: دستگاه‌های اجرایی باید نسبت به به‌روزرسانی طرح‌های اشتغال‌زایی و تسهیلات ارائه شده و راستی‌آزمایی آن‌ها ظرف یک هفته اقدام کنند و زاویه انحراف باید به صفر برسد.

وی با اشاره به طرح مهم زراعت چوب در حد فاصل دو شهرستان دهلران و آبدانان گفت: این فرصت هم در راستای اشتغال و هم در جهت تأمین چوب کشور و کسب درآمد برای استان تأثیرگذار است.

استاندار ایلام با اشاره به اینکه با اجرایی شدن طرح زراعت چوب در این استان، برای ۱۲۰۰ نفر اشتغال ایجاد خواهد شد، گفت: شرکت آب منطقه‌ای باید تمهیدات لازم در را جهت تأمین آب مورد نیاز این طرح برای ۱۱۱۸ هکتار را تا هفته آتی تعیین تکلیف و تأمین کند.

بهرام‌نیا با اشاره به اینکه کارگروه اشتغال در هر کدام از شهرستان‌ها فعال است، افزود: فرمانداران باید ضمن برگزاری جلسات منظم کارگروه اشتغال در هر شهرستان، پیگیری‌های لازم را با بانک‌های عامل داشته باشند، «اشتغال» و «مسکن» جزو ارزیابی عملکرد فرمانداران محسوب می‌شود.

وی ضمن قدردانی از تلاش‌های فرمانداران ادامه داد: فرمانداران هرگونه کوتاهی مدیران دستگاه‌های اجرایی یا بانکی را اطلاع دهند و تمام تلاش خود را برای جبران عقب‌ماندگی‌ها به کار گیرند.

استاندار ایلام افزود: با توجه به تأکید رئیس‌جمهور بر مسئله «اشتغال» و «مسکن» همه فرمانداران، مدیران دستگاه‌های اجرایی و مدیران عامل بانک‌ها باید در راستای تحقق اشتغال و کسب رتبه اول اشتغال اهتمام داشته باشند.

بهرام‌نیا با بیان اینکه پشتیبان مدیران کارآمد هستم، تصریح کرد: مدیران باید به‌گونه‌ای تلاش کنند که گام‌های بلند برای رسیدن به هدفی که برای توسعه استان ترسیم شده است، روان‌تر و بلندتر باشد.

وی افزود: مدیری که احساس می‌کند در حوزه تکالیف و برنامه‌ها به ویژه اشتغال و مسکن عقب است، عقب‌ماندگی خود را جبران کند و اگر جبران نکند خود به عقب‌ماندگی در حوزه برنامه‌ها و مأموریت‌های خود دامن زده است.

استاندار ایلام با بیان اینکه حوزه اشتغال و مسکن ملی از مهم‌ترین ویژگی‌های ارزیابی مدیران و فرمانداران است، افزود: اگر فرماندار و مدیری جابه‌جا شد، بداند که به‌خاطر کم‌کاری و تعلل در همین موارد بوده است.

بهرام‌نیا تصریح کرد: هیچ مانعی سر راه بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات اشتغال نیست و بانک‌ها هیچ مشکل تأمین منابع مالی در این زمینه ندارند و امروز همه‌چیز در خدمت اشتغال و توسعه اقتصاد است.

وی خاطرنشان کرد: بانک‌ها برای اشتغال و تولید باید پای کار باشند و انتظار می‌رود که شیرینی این پای کار بودن در استان به‌خوبی احساس شود.

منبع: ایرنا

کد خبر 721509

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.