پیش‌بینی شرکت بیش از ۸ هزار دانش‌آموز در مراسم اعتکاف

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به پیش‌بینی مشارکت ۸ هزار دانش‌آموز خوزستانی در مراسم معنوی اعتکاف در سراسر استان گفت:دختران و آینده‌سازان ما و مادران آینده تربیت‌کننده نسلی هستند که می‌خواهد تمدن نوین اسلامی را پایه‌گذاری کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از خوزستان، مسعود حمیدی‌نژاد امروز _شنبه سی‌ام دی_ در جمع مدیران مدارس دخترانه مجری طرح اعتکاف دانش‌آموزی اظهار کرد: مراسم معنوی اعتکاف فرصتی برای دانش‌آموزان گام دومی است تا با معارف اهل بیت عصمت و طهارت آشنا شوند و در فضایی معنوی و اعتقادی و به دور از فضای مادی و در آغوش پروردگار به عبادت مشغول شوند.

وی افزود: تقویت مبانی اعتقادی دانش‌آموزان تنها یکی از کارکردهای فراوان برگزاری مراسم اعتکاف دانش‌آموزی است، ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در بین دانش‌آموزان دختر نیز یکی از مهم‌ترین کارکردهای برگزاری مراسم اعتکاف دانش‌آموزان است؛ چرا که دانش‌آموزان با قرارگیری در این فضای معنوی و اعتقادی و شرکت در این مراسم می‌توانند با فرهنگ علوی و الگوی زندگی فاطمی که بر مبنای عبادت و بندگی پروردگار و معنویت الهی است بیشتر آشنا شوند و به اخلاق علوی متصف شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان در ادامه با اشاره به برنامه دشمنان انقلاب برای مبارزه با اصل حجاب و عفاف توضیح داد: بعد از پیروزی انقلاب و شکل‌گیری انقلاب اسلامی و گسترش ارزش‌های انقلاب در دنیا به‌خصوص در سال‌های اخیر که تفکراتی شیعی طرفدار پیدا کرده است، همچنین گستره نام مبارک حضرت امام خمینی (ره) جریان مسیحیت به شدت نگران می‌شود در این راستا پاپ با ۷ هزار نفر از کشیک‌ها و کاردینال‌ها دیدار می‌کند و از آن‌ها برای مهار و توقف جریان انقلاب طرح و ایده می‌خواهد. راه‌حل این گروه این بود که اگر آن‌ها بتوانند دختران و زنان شیعه و ایران را از حجاب و عفاف جدا کنند، در این مهم به توفیق خواهند رسید.

حمیدی‌نژاد تاکید کرد: بر این اساس است که بحث عفاف و حجاب به‌شدت مورد توجه است. دختران و آینده‌سازان ما و مادران آینده تربیت‌کننده نسلی هستند که می‌خواهد تمدن نوین اسلامی را پایه‌گذاری کند. بی‌شک مراسم اعتکاف فرصتی برای نهادینه شدن معارف اهل بیت و علی‌الخصوص حجاب بین دانش‌آموزان دختر است. در اعتکاف دانش‌آموزی باید فرصتی فراهم آوریم تا دانش آموزان و به‌خصوص دختران ما در آغوش پروردگار قرار بگیرند.

وی در پایان با اشاره به پیش‌بینی مشارکت ۸ هزار دانش‌آموز خوزستانی در مراسم معنوی اعتکاف در سراسر استان خاطرنشان کرد: ترغیب دانش‌آموزان برای شرکت در این مراسم معنوی در دستور کار مجموعه تعلیم و تربیت استان قرار داشته است و بر این اساس و در هماهنگی و برنامه‌ریزی صورت گرفته دانش‌آموزان به مساجد محل زندگی خود خواهند رفت و در این مراسم باشکوه معنوی شرکت خواهند کرد.

کد خبر 721506

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.