تحول نظام سلامت خراسان شمالی در دولت سیزدهم

نایب‌رئیس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه نظام سلامت در خراسان شمالی در دولت سیزدهم متحول شده است، گفت: امروزه به‌جز فاروج تمام بیمارستان های خراسان شمالی دستگاه سی‌تی‌اسکن دارند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، سیدمحمد پاکمهر امروز _شنبه سی‌ام دی_ در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: بیش از ۳۰ میلیارد تومان برای راه‌اندازی کلینیک غربالگری سرطان پستان تاکنون هزینه شده و خراسان شمالی سومین استانی است که این مرکز را داراست.

وی با تاکید بر اینکه تجهیزات این مرکز از فروردین سال جاری خریداری شده بود، افزود: علت تأخیر در افتتاح پروژه، سنگ‌اندازی برخی افراد بود که قصد داشتند این پروژه را به سال آینده موکول کنند؛ برخی دستگاه‌های نظارتی نیز در جریان امور هستند.

نماینده بجنورد در مجلس خاطرنشان کرد: کسانی که باعث تأخیر چهار ماهه افتتاح پروژه شدند، به بانوان استان جفا کردند.

پاکمهر در ادامه با اشاره به مرکز ناباروری استان نیز گفت: از پنج ازدواج، یک زوج مشکل ناباوری دارند که افتتاح مرکز تخصصی سطح سه در استان، باعث پیشگیری از خروج زوجین از استان برای درمان می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه نظام سلامت در خراسان شمالی طی دولت سیزدهم متحول شده است، افزود: امروزه به‌جز فاروج تمام بیمارستان‌های خراسان شمالی دستگاه سی‌تی اسکن دارند.

نایب‌رئیس کمیسیون بهداشت مجلس با اشاره به افزایش تجهیزات پزشکی در بیمارستان‌ها گفت: اکنون همچنان با کمبود تجهیزات مواجهیم، اما اگر این تحولات رخ نمی‌داد صفوف دریافت خدمات بسیار بیشتر شده بود.

پاکمهر افزود: در دولت سیزدهم ۴۹۰ میلیارد تومان برای سد گلمندره هزینه شد، در حالی که دولت پیشین طی سال‌ها فقط ۱۷۰ میلیارد تومان برای این سد هزینه کرده بود.

وی خاطرنشان کرد: این ۴۹۰ میلیارد تومان نجات‌بخش میلیاردها تومان خسارت جانی و مالی بود زیرا اگر این سد راه‌اندازی نمی‌شد، سیلاب چند ماه گذشته خسارت زیادی را به بار می‌آورد.

نماینده بجنورد در مجلس در ادامه پروژه انتقال پساب به پتروشیمی را اقدامی مثبت در جهت حفظ منابع آبی دانست و افزود: اکنون بیشتر از حد نیاز پتروشیمی پساب تولید خواهد شد که می‌تواند برای سایر صنایع استفاده شود.

پاکمهر گفت: از سوی دیگر پساب تولیدی جمع‌آوری می‌شود و در زمین‌های کشاورزی رها نخواهد شد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: توسعه فاز دوم پتروشیمی بجنورد کم‌هزینه‌تر از احداث یک پتروشیمی در استان مجاور است؛ از طرفی اکنون مخزن چشمه شور شمال شرق کشور نیز کشف شده است و در آینده می‌تواند کمبود گاز استان را به‌طور کامل رفع کند.

نماینده بجنورد در مجلس در خصوص حواشی معدن تاش نیز گفت: تفاهم‌نامه‌ای با مسئولان استان سمنان آماده شده بود و بنا بود امضا شود، اما به یک‌باره توسط برخی افراد در مجلس جنجال ایجاد شد و موضوع به حاشیه رفت.

پاکمهر در پایان گفت: بیمارستان مادر و کودک جانمایی شده و اکنون مشغول اقداماتی همچون مطالعات و تعیین پیمانکار است.

کد خبر 721462

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.