ایمن‌سازی ۶۵ نقطه در محورهای مواصلاتی کهگیلویه و بویراحمد

سرپرست راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۶۵ نقطه در هزار و ۹۰ کیلومتر از راه‌های استان ایمن‌سازی شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا حمیدرضا پیمانجو امروز _شنبه سی‌ام دی_ در جمع خبرنگاران در حاشیه بازدید از محورهای مواصلاتی بویراحمد با اشاره به وجود شش‌هزار و ۲۰۰ کیلومتر راه در استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: از این تعداد چهار هزار و ۴۰۰ کیلومتر راه روستایی است که دو هزار و ۶۰۰ کیلومتر آسفالت، یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر خاکی و ۲۷۰ کیلومتر راه شوسه است.

وی افزود: در تمام کشور یکی از اولویت‌های ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ساخت و آسفالت راه روستاهای بالای ۲۰ خانوار است که در استان کهگیلویه و بویراحمد ۱۰۸ روستای بالای ۲۰ خانوار نیازمند احداث ۵۰۰ کیلومتر راه روستایی است.

سرپرست راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: در سال‌جاری ۶۵ کیلومتر راه روستایی احداث شد و این روند تا پایان سال نیز ادامه دارد تا روستاهای بالای ۲۰ خانوار مشکل راه نداشته باشند.

پیمانجو تصریح کرد: از روکش ۱۱۰ کیلومتر راه روستایی طی همین سال خبر داد و گفت: ۱۴ کیلومتر از راه‌های فرعی و ۵۶ کیلومتر راه‌های اصلی ایمن‌سازی شدند.

وی از ایمن‌سازی ۶۵ نقطه و ابنیه به همراه پل‌های بزرگ خبر داد و خاطرنشان کرد:: یک هزار و ۹۰ کیلومتر راه اصلی و شش هزار و ۳۰۰ هزار مورد علائم راهنمایی و رانندگی نصب شد.

شهرام مهدوی‌مطلق فرماندار شهرستان بویراحمد اظهار کرد: کمربندی یاسوج بین دو پلیس راه یاسوج _سمیرم و یاسوج _شیراز از نقاط پرحادثه استان است که می‌طلبد تجهیزات اورژانس ۱۱۵ در این مناطق مستقر شود.

وی با اشاره به دو یا سه محور مواصلاتی در کمربندی یاسوج، به استقرار اتوبوس آمبولانس در این محور برای شرایط خاص اشاره کرد و گفت: در تلاش هستیم تا با کمک شهرک‌های صنعتی و مدیریت اورژانس استان یک دستگاه اتوبوس آمبولانس در این محور مستقر کنیم.

فرماندار شهرستان بویراحمد گفت: با توجه به بازدید صورت گرفته، پایگاه‌های اورژانس یاسوج، با مشکلات زیرساختی دسته و پنجه نرم می‌کنند و میانگین مأموریت این پایگاه‌ها از استاندار کشوری بالاتر است.

مهدوی بیان کرد: به فوریت نیازمند افزایش تعداد پایگاه‌های اورژانس در سطح شهر یاسوج و حومه هستیم که شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و اداره راهداری باید همکاری لازم را بیش از آنچه است جهت استقرار این پایگاه‌ها انجام دهند.

کد خبر 721453

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.