مانور زمستانه‌ی ترافیکی خوزستان برگزار شد

مانور انتظامی ترافیکی زمستانه‌ خوزستان با مشارکت اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خوزستان، هلال احمر خوزستان و پلیس راهور برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از خوزستان، امروز _ شنبه سی‌ام دی_ مانور انتظامی ترافیکی زمستانه‌ی خوزستان با همراهی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان، هلال احمر خوزستان و پلیس راهور برگزار شد.

محمد خانچی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان در این مانور اظهار کرد: با توجه به شرایط آب‌وهوایی استان خوزستان و فصل اردوهای راهیان نور، میزان تردد از محورهای استان خوزستان بیش از پیش است، علاوه بر آن با توجه به تقارن ماه مبارک رمضان و عید نوروز مسافران نوروزی زودتر از موعد سفرهای خود را آغاز می‌کنند.

وی افزود: با توجه به حجم زیاد سفرهای به استان خوزستان به دلایل ذکر شده لازم است همه‌ی دستگاه‌های خدمات رسانی آمادگی لازم را جهت خدمت‌رسانی به مسافران داشته باشند و برگزاری این مانور نیز در همین جهت است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استان توضیح داد: امیدوارم با توجه به شرایطی که فراهم می‌شود سفرهای خوبی برای مسافران پیش‌بینی شود علاوه بر آن با توجه به اینکه در این فصل هوای خوزستان مه آلود و جاده‌ها ممکن است در شرایط مناسبی نباشد با رعایت نکات ایمنی در کاهش تصادفات همراهی داشته باشند.

استقرار ۲۳۰ دستگاه ماشین آلات راهداری در طرح زمستانه

محمد جولانژاد مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خوزستان اظهار کرد: ۲۳۰ دستگاه ماشین آلات سبک، نیمه سنگین، سنگین و ۴۵۰ نیروی راهدار در قالب ۶۳ تیم راهداری در سطح محورهای مواصلاتی استان خوزستان به ویژه نقاطی که در سنوات گذشته دارای سابقه‌ی ریزش کوه و انسداد جاده به دلیل بارش برف و سیلاب مستقر شده‌اند.

وی افزود: تیم‌های عملیاتی ذکر شده از امروز با آغاز طرح زمستانه تا ۲۰ اسفند و پایان این طرح در محل‌های مورد نظر استقرار دارند، هدف اصلی این مانور آمادگی نیروهای راهداری و سایر ارگان‌های خدمات‌رسانی و هم‌افزایی برای بحران‌های احتمالی در فصل زمستان است.

آمادگی لازم جهت اسکان و تغذیه اضطراری در صورت نیاز

وحید شعبانی مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان اظهار کرد: جمعیت هلال احمر خوزستان در طرح زمستانه‌ی خوب با استقرار ۲۸ کشیک شبانه‌روزی اداری، ۲۶ پایگاه امداد و نجات بین شهری و بیش از ۸۶۰ امدادگر با بیش از ۱۷۰ خودروی امدادی به صورت شبانه‌روزی آماده ارائه خدمات هستند تا زمستانی سرشار از شور و شوق داشته باشیم

وی افزود: در جمعیت هلال احمر همواره در حال ارائه خدمات به صورت شبانه‌روزی در محورهای مواصلاتی هستیم و اگر شرایط و حوادث به گونه‌ای باشند که نیاز به اسکان باشد آمادگی لازم جهت اسکان و تغذیه اضطراری وجود دارد.

توضیح داد: تعداد زیادی از روزها شاهد مه صبحگاهی در محورهای استان هستیم، به همه مسافران و هموطنانی که قصد مسافرت به خوزستان دارند توصیه می‌شود حتماً نکات ایمنی را رعایت کنند و با مطالعه دستورالعمل‌هایی که دستگاه‌های مختلف اطلاع رسانی می‌کنند و توجه به علائم سفر ایمنی را برای خود تدارک ببینند.

کد خبر 721449

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.