کاهش آمار خرید بریتانیایی‌ها نتیجه اقتصاد تیره و تار

آمار فروش شب کریسمس و آغاز سال نوی میلادی تصویری تیره و تار از اقتصاد بریتانیا نسبت به رشد انفجاری ماه نوامبر و حتی دوران اوج شیوع کووید-۱۹ را نشان می‌دهد.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، طبق گزارش اداره ملی آمار بریتانیا (ONS)، صرف هزینه کمتر در ماه دسامبر توسط خریدکنندگان کریسمس و کاهش ۳.۲ درصدی فروش خرده‌فروشی بریتانیا نسبت به ماه قبل، روند کاهش فروش فصلی را نشان می‌دهد.

کاهش آمار خرید در دسامبر ۲۰۲۳

اداره آمار این کشور توضیح داد که ارقام نوامبر با افزایش فروش به دلیل تخفیف‌های جمعه سیاه به‌ویژه در حجم فروش فروشگاه‌های غیر مواد غذایی تقویت شد که حاکی از افزایش ۲.۷ درصدی برای این ماه است. با این حال فروش در این دسته طی ماه دسامبر ۳.۹ درصد کاهش داشت که نشان می‌دهد خریداران بریتانیایی هزینه‌های کریسمس خود را از قبل برنامه‌ریزی کرده‌اند.

در حالت کلی، آمار فروش بریتانیا به استثنای ارقام ماه نوامبر کاهش داشته، به‌طوری‌که سه ماهه آخر سال ۲۰۲۳ نسبت به فصل قبل با کاهشی ۰.۹ درصدی مواجه بوده است. به گفته اداره آمار، فروش بریتانیا در سال گذشته به‌طور کلی با ۲.۸ درصد کاهش به پایین‌ترین سطح خود از سال ۲۰۱۸ رسید. این تصویر تاریک به ترس از رکود دامن می‌زند، به‌طوری‌که کاهش‌های دسامبر بزرگ‌ترین سقوط از ژانویه ۲۰۲۱ است، یعنی دوره‌ای که به‌شدت تحت‌تأثیر محدودیت‌های مرتبط با همه‌گیری کووید -۱۹ قرار گرفت.

کاهش آمار فروش شب کریسمس در سال جدید

آمار فروش سوپرمارکت‌ها در ژانویه

فروش فروشگاه‌های مواد غذایی بریتانیا نیز در ماه گذشته ۳.۱ درصد در مقایسه با نوامبر کاهش داشته است. با این حال به‌رغم شرایط نه‌چندان روشن برای خرده‌فروشی‌ها در کریسمس، نتایج سوپرمارکت‌ها طرحی برای موفقیت این بخش ارائه کرده است. در الگوی مشابه جمعه سیاه که در آن تخفیف‌های نوامبر اقتصاد را تقویت کرد، بعضی از فروشگاه‌های مواد غذایی طی ماه گذشته شاهد افزایش فروش بودند که این رشد نقره‌ای را به‌دنبال تبلیغات استراتژیک و طرح‌های موسوم به وفاداری می‌دانند.

کد خبر 721443

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.