زندانیان فاقد بیمه تحت پوشش بیمه سلامت قرار می‌گیرند

رئیس بیمه سلامت شهرستان نطنز گفت: زندانیان فاقد پوشش بیمه سلامت تحت پوشش بیمه سلامت قرار می‌گیرند.

جواد تدبیری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در اصفهان اظهار کرد: زندانیانی که از قبل تحت پوشش بیمه سلامت باشند در زندان نیز این بیمه را دارند، اما اگر فاقد پوشش هرگونه بیمه‌ای باشند، بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که بین سازمان بیمه سلامت و سازمان زندان‌ها به امضا رسیده است، تحت پوشش بیمه سلامت قرار می‌گیرند.

وی افزود: در شهرستان نطنز طی تفاهم‌نامه‌ای که بین بیمه سلامت و اداره زندان شهرستان به امضا رسید مقرر شد تمام زندانیان فاقد پوشش بیمه از بدو ورود با معرفی و ارائه مدارک ایشان تحت پوشش بیمه سلامت قرار گیرند و از خدمات بستری و سرپایی استفاده کنند.

رئیس بیمه سلامت نطنز درباره پوشش بیمه سلامت برای زندانیان و خانواده‌های آن‌ها گفت: این بیماران و خانواده تحت تکفل آن‌ها نیز اگر فاقد پوشش بیمه باشند تحت پوشش قرار می‌گیرند، همچنین برای زندانیان مجهول‌الهویه نیز کد شناسه‌ای با عنوان کد یکتا صادر و برای او معرفی نامه صادر می‌شود تا خدمات بستری را در مراکز درمانی دولتی دریافت کند.

تدبیری در خصوص زندانیانی که در حال حاضر تحت پوشش بیمه سلامت هستند نیز تاکید کرد: این افراد خدمات سلامت را در همان صندوق بیمه‌ای فعلی دریافت می‌کنند.

کد خبر 721414

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.