اعتصابات گسترده بخش حمل‌ونقل در ایتالیا

اعتصابات حمل‌‎ونقل در ایتالیا در اواخر ژانویه قوت خواهد گرفت و اعتراضات کارگری باعث اختلال در خدمات‌رسانی تراموا، اتوبوس، مترو، خطوط هوایی و حتی تاکسی خواهد شد.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، روزهای بیست‌وسوم و بیست‌وچهارم ژانویه که انتظار می‌رود اعتصابات کارگری در بخش حمل‌ونقل عمومی برگزار شود، اختلال قابل‌توجهی سراسر ایتالیا را فرا خواهد گرفت.

این بار علاوه بر تراموا، اتوبوس، مترو، خطوط هوایی، سرویس‌های تاکسی نیز تحت تأثیر قرار خواهند گرفت. رانندگان تاکسی در رم روز سه‌شنبه، بیست‌وسوم ژانویه، در اعتراض به افزایش هزینه‌های گواهینامه‌هایشان و مزیت ادعایی چندملیتی‌ها، یک تعطیلی بیست‌وچهارساعته از کار برگزار می‌کنند.

اعتصابات گسترده بخش حمل‌ونقل در ایتالیا

رانندگان تاکسی روز بعد به سر کار بازخواهند گشت، اما تقریباً همه کارکنان حمل‌ونقل عمومی محلی در ایتالیا وظایف خود را تحریم خواهند کرد. در واقع بیست‌وچهارم ژانویه، ایتالیا درگیر شرایط بغرنجی در شهرهای بزرگ خود خواهد بود. دلایل اصلی این اقدامات در مورد موضوعاتی مانند تمدید قراردادها و ایمنی در محیط کار است.

علاوه بر این، در بیست‌وچهارم ژانویه، کنترل‌کننده‌های ترافیک هوایی نیز قصد خود را برای اعتصاب اعلام کرده‌اند، اگرچه این رویداد حداقل برای چهار ساعت در بعدازظهر از ساعت ۱۳:۰۰ تا ۱۷:۰۰ اتفاق می‌افتد، اما همان‌طور که انتظار می‌رود در آن بازه زمانی، پروازها با اختلال مواجه خواهند بود.

اعتصابات گسترده بخش حمل‌ونقل در ایتالیا

طی هفته‌های گذشته ایتالیا درگیر اعتصاب‌های حمل‌ونقل برای افزایش دستمزد و ایجاد شرایط کاری مساعد بوده است. نخستین اعتصاب سال ۲۰۲۴ ایتالیا نیز در فرودگاه‌های این کشور رقم خورد و موجب تأثیر در پروازها شد. پیش‎‌بینی می‌شود که سال جاری، ایتالیا شاهد اعتراضات کارگری بیشتری در بخش حمل‌ونقل باشد.

کد خبر 721413

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.