مراحل راه اندازی فست فود؛ هر آنچه نیاز است بدانید!

برای راه‌اندازی یک فست فود باید چه مراحلی را پشت سر بگذارید؟ قدم اول برای راه‌ اندازی فست فود چیست و قدم‌های بعدی را باید چگونه برداشت؟ رستوران‌های فست فود باتوجه‌به نوع غذایی که به مشتریان عرضه می‌کنند انواع مختلفی دارند.

بنابراین برای راه‌اندازی فست فود ابتدا باید مشخص کنید که رستوران شما قرار است در خط تولید چه نوع غذایی فعالیت داشته باشد. تعیین این موضوع بر مراحلی که برای راه‌اندازی فست فود طی می‌کنید و تهیه تجهیزات تاثیرگذار خواهد بود. توجه به نیاز مشتریان و بررسی رقبا را نیز فراموش نکنید. اگر قصد راه‌اندازی یک فست فود را دارید همراه ما باشید تا به‌صورت گام‌به‌گام با مراحلی که باید طی کنید آشنا شوید.

مرحله اول؛ تدوین طرح کسب‌وکار برای راه‌اندازی فست فود

اولین قدم و یکی از مهم‌ترین اقدامات برای راه‌اندازی فست‌فود، تحقیقات درباره بازار و تدوین طرح کسب‌وکار است. در مرحله تحقیقات بازار باید با دقت به نیازها و ترجیحات مشتریان توجه کنید و رقابت در بازار فست فود محلی را مورد بررسی قرار دهید. تعیین هدف و هدف‌گذاری دقیق نیز اهمیت ویژه‌ای دارد. هنگام انتخاب هدف به قابلیت‌ اندازه‌گیری و امکان دستیابی به آن‌ها توجه داشته باشید. برنامه‌ریزی مدل کسب‌وکار برای فست فود باید به گونه‌ای انجام شود که سیستم سفارش آنلاین یا حضوری، مدل توزیع، مدیریت موجودی و سیستم پرداخت به بهینه‌ترین شکل ممکن عمل کنند.

در ادامه، ایجاد یک منوی غذای متنوع، کیفیت و قیمت مناسب باعث جذب سریع‌تر مشتریان می‌شود. همچنین تهیه لیست کاملی از لوازم فست فود باکیفیت و مواد اولیه استاندارد، کیفیت غذاها و رضایت مشتریان را تضمین می‌کند. در نهایت نیز باید برنامه‌ریزی برای برندسازی و تبلیغات فست فودتان داشته باشید. بسیار افرادی که دانش کافی در زمینه تحقیق بازار ندارند از مشاوره راه اندازی فست فود استفاده می‌کنند.

مراحل راه اندازی فست فود؛ هر آنچه نیاز است بدانید!

مرحله دوم؛ تهیه تجهیزات موردنیاز برای فست‌فود

یکی از مراحل اساسی برای راه اندازی رستوران و فست فود تهیه یک چک لیست از قیمت تجهیزات آشپزخانه صنعتی و خرید لوازم ضروری براساس نیاز کسب‌وکار است. مهم‌ترین هزینه راه اندازی فست فود نیز بعد از خرید یا اجاره مکان مربوط به خرید تجهیزات می‌شود. باتوجه‌به خط تولید فست فود (تهیه پیتزا، ساندویچ، سوخاری یا کباب ترکی) تجهیزات لازم برای راه اندازی فست فود نیز متفاوت خواهد بود.

به‌طورکلی مهم‌ترین تجهیزات راه اندازی فست فود به ۵ گروه تجهیزات آماده سازی، تجهیزات پخت، تجهیزات نگهداری و انبار، تجهیزات توزیع و سرو و تجهیزات شست‌وشو تقسیم می‌شود. برای آشپزخانه صنعتی فست‌ فود براساس نوع غذا و مدل کسب‌وکار به تجهیزاتی که در جدول زیر آمده‌اند نیاز خواهید داشت:‌

فست‌فود پیتزا

فست‌فود ساندویچ

فست‌فود سوخاری

فست‌فود کباب ترکی

انواع فر پیتزا (صندوقی و ریلی)

تاپینگ پیتزا

خرد کن صنعتی

دستگاه مرینیتور یا سس زن

فر ساندویچی

تاپینگ ساندویچ

کانتر گرم

سالاد بار

فلافل‌زن صنعتی

کباب پز صنعتی گازی و ذغالی

خرد کن گوجه و خیارشور

گریل صنعتی

سرخ کن صنعتی

دستگاه بردینگ یا دستگاه پودر زن

کانتر گرم

دستگاه مرینیتور یا سس زن

دستگاه گرم‌خانه شیشه‌ای یا دیسپلی

دستگاه پخت کباب ترکی

خرد کن گوجه و خیارشور

کانتر گرم

سالاد بار

تجهیزاتی مانند یخچال و فریزر صنعتی، اجاق گاز صنعتی، میز کار، چرخ گوشت صنعتی، پوست‌کن صنعتی، هود صنعتی، دستگاه‌های پخت ترکیبی، ظرفشویی صنعتی و سینک صنعتی در همه رستوران‌های فست‌ فود مشترک هستند. اگر در فست فود مکان صرف غذا نیز دارید باید وسایل و تجهیزات پذیرایی از مشتریان را نیز تهیه کنید.

مرحله سوم؛ برای فست فودتان یک مکان مناسب انتخاب کنید

انتخاب مکان مناسب برای یک فست فود از عوامل مهمی است که تاثیر مستقیم بر موفقیت کسب‌وکارتان دارد. مکان فست فود علاوه‌بر جذابیت بصری، باید قابلیت دسترسی آسان برای مشتریان داشته باشد. مکان‌های با ترافیک بالا مانند خیابان‌های اصلی، مراکز خرید و دانشگاه‌ها برای فست فودها بسیار مناسب هستند.

مشتریان تمایل دارند به راحتی و در کمترین زمان ممکن به مقصد برسند؛ بنابراین هنگام انتخاب محل فست فود به امکان پارک راحت نیز توجه داشته باشید. دسترسی آسان به مکان، باعث ترغیب مشتریان برای انتخاب فست فود شما می‌شود.

مرحله چهارم؛ دریافت مجوزهای موردنیاز برای فست‌فود

بدون دریافت مجوزهای موردنیاز، حتی راه اندازی فست فود کوچک و راه اندازی فست فود سیار نیز غیرممکن است؛ بنابراین برنامه‌ریزی زمانی دقیق و مناسبی برای دریافت مجوزها داشته باشید. لیست مجوزهایی که باید برای دریافت آن‌ها اقدام کنید شامل پروانه کسب، مجوز بهداشت و سلامت، مجوز آتش‌نشانی و مجوز علامت تجاری می‌شود. قبل از مراجعه به مرکز مربوطه، اطلاعاتتان درباره مدارک و مستندات موردنیاز برای اخذ هر مجوز را کامل کنید.

مرحله پنجم؛ توجه به طراحی و دیزاین فست فود

بعد از دریافت مجوزها و خرید تجهیزات موردنیاز، نوبت آن است که توجهتان را روی ظاهر فست فود بگذارید. اولین تعامل مشتری با یک فست فود اغلب از طریق مشاهده نما و دیزاین آن شروع می‌شود. طراحی داخلی و دیزاین فضا تاثیر مستقیمی بر تجربه مشتری خواهد داشت. یک طراحی زیبا باعث جلب توجه مشتریان و جذب آن‌ها به فست‌فود می‌شود.

همچنین دیزاین مناسب محل به ارتقاء شناخت برند کمک می‌کند. طراحی که با هویت و ماموریت کسب‌وکار هماهنگ باشد باعث برقراری ارتباط بهتر با مشتریان می‌شود. یکی دیگر از دلایل اهمیت توجه به طراحی و دیزاین، ترغیب مشتریان به بازگشت به فست‌ فود شماست. به‌طور کلی طراحی داخلی یک ابزار استراتژیک برای جلب مشتریان، کمک به شناخت برند و افزایش رضایت مشتریان به حساب می‌آید.

مراحل راه اندازی فست فود؛ هر آنچه نیاز است بدانید!

البرز تجهیز؛ همراه صاحبان فست‌فودها برای تجهیز آشپزخانه‌های صنعتی

در این مقاله با مهم‌ترین مراحل راه اندازی فست فود آشنا شدیم. در کنار تحقیق درباره بازار، انتخاب مکان مناسب و دیزاین آن، خرید تجهیزات و اخذ مجوزهای موردنیاز باید به مواردی مانند استخدام پرسنل متخصص و تبلیغات و بازاریابی نیز توجه داشته باشید. رعایت مجموع این عوامل نقش موثری بر موفقیت کسب‌وکار شما خواهد داشت.

توجه به ایده های جدید برای راه اندازی فست فود شما را از رقبایتان متمایز می‌کند. همچنین برآورد هزینه راه اندازی فست فود کمک می‌کند که نگاه واقع‌بینانه‌تر و برنامه‌ریزی ایده‌آل‌تری برای کسب‌وکارتان داشته باشید. با تجهیز آشپزخانه فست فود خیالتان از سرویس‌دهی مناسب و عرضه غذای باکیفیت به مشتریان راحت خواهد بود. برای تهیه تجهیزات ابتدا نیازهای دقیق فست فودتان را شناسایی کرده و سپس به تامین‌کنندگان معتبر مانند البرز تجهیز مراجعه کنید. از طریق جست‌وجوی نام این شرکت در اینترنت می‌توانید در سایت فروشگاهی البرز تجهیز کلیه لوازم موردنیاز برای آشپزخانه فست فود را تهیه کنید.

کد خبر 721412

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.