رعایت نکردن نکات ایمنی زمینه‌ساز وقوع حادثه پلاسکو شد

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با اشاره به حادثه پلاسکو که در سی‌ام دی سال ۹۵ رخ داد، گفت: این اتفاق به دلیل بی‌احتیاطی و رعایت نکردن نکات ایمنی اتفاق افتاد و در این حادثه ۱۶ آتش‌نشان به شهادت رسیدند، آتش‌نشانانی که با گذشت سال‌ها یاد و خاطر آن‌ها همچنان زنده است.

سید جلال ملکی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به حادثه پلاسکو که در سی‌ام دی سال ۹۵ رخ داد، اظهار کرد: این اتفاق به دلیل بی‌احتیاطی و رعایت نکردن نکات ایمنی اتفاق افتاد و در این حادثه ۱۶ آتش‌نشان به شهادت رسیدند، آتش‌نشانانی که با گذشت سال‌ها یاد و خاطر آن‌ها همچنان زنده است و لحظات دلهره‌آور این حادثه بزرگ هیچ‌گاه از ذهن‌مان پاک نمی‌شود.

وی درباره علت وقوع حادثه پلاسکو افزود: نبود تجهیزات ایمنی مناسب، وجود مواد قابل اشتعال از عواملی بود که باعث شد این حادثه دلخراش رخ دهد.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با اشاره به ساختمان‌های ناایمن و پر خطر در پایتخت گفت: ۱۲۹ ساختمان بسیار پرخطر و بحرانی در تهران وجود داشت که در دو سال اخیر با همکاری شهرداری و شورای اسلامی شهر و ورود دستگاه قضا اکنون ۷۵ ساختمان پر خطر و بحرانی در پایتخت وجود دارد و تعداد ساختمان‌های ناایمن کاهش یافته است، اما باید تلاش شود تا ساختمان ناایمنی نداشته باشیم.

وی ادامه داد: ایجاد و ترویج فرهنگ ایمنی از اهمیت بسزایی برخوردار است و تمام دستگاه‌ها در زمینه اطلاع‌رسانی این موضوع باید اقدامات لازم را انجام دهند، شهروندان هم باید تاییدیه‌های ایمنی را دریافت کنند، در این راستا تنها اقدامات سازمان آتش‌نشانی کافی نیست و همراهی و همکاری همه‌جانبه امری ضروری است که باید مورد توجه قرار گیرد.

کد خبر 721404

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.