تربیت ۴۰ هزار مربی روخوانی و روان‌خوانی قرآن

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از تربیت ۴۰ هزار مربی روخوانی و روان‌خوانی قرآن مجید در قالب طرح بشری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، محمدمهدی اسماعیلی عصر امروز -جمعه ۲۹ دی- در بازدید از دوره تربیت مربی روخوانی و روان‌خوانی قرآن کریم که در سالن اجتماعات کوثر صورت گرفت، اظهار کرد: امروز بیش از ۱۲ هزار نفر به صورت مستقیم و ۲۸ هزار نفر با واسطه وارد طرح بشری شده‌ اند و بایستی این طرح به مدارس و دانشگاه‌های کشور نیز راه پیدا کند.

وی ادامه داد: اگر مردم با مفاهیم و روخوانی قرآن کریم آشناتر شوند بدون شک جامعه‌ای مترقی و رو به جلو خواهیم داشت؛ چرا که قرآن نور، خیر و برکت است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: وقتی توفیق داریم که کلمات خداوند متعال را که دارای قدسیت است را تلاوت کنیم، این مساله ادامه حیات و ذخیره خیات اخروی ما خواهد بود و با کارنامه‌ای مشهون از خیرات و برکات و انس با قرآن به درگاه الهی واصل می‌شویم.

اسماعیلی همچنین با بیان اینکه دقایقی که برای استماع و قرائت قرآن صرف می‌کنیم، لحظات نورانی را برای ما رقم می‌زند و ملائک نیز ناظر بر آن هستند، افزود: راه حفظ قرآن کریم از روان‌خوانی و درست خوانی می‌گذرد و امیدواریم اجرای طرح‌هایی مانند بشری بتواند ما را در ادامه مسیر به سرمنزل مقصود برساند.

وی با اشاره به اینکه با اشتیاق و شور اهالی فرهنگ و هنر قزوین اتفاقات خوبی در حال رقم خوردن در این استان است، افزود: امروز شاهد حضور ۸۰ درصدی معلمان قرآنی در دوره تربیت مربی روخوانی و روان‌خوانی قرآن کریم در این استان بودیم که امیدواریم این گونه فعالیت‌ها در آینده گسترش بیشتری بیابد.

وزیر ارشاد به برگزاری دوسالانه ملی خوشنویسی ایران اشاره کرد و گفت: این دوسالانه به صورت منظم تاکنون برگزار شده و امروز نیز شاهد افتتاح هفتمین دوره آن در سرای سعدالسلطنه قزوین خواهیم بود.

اسماعیلی ادامه داد: ویژگی مضمونی در هنر خوشنویسی کیفیت کارها را در این عرصه بالا برده و در بخش داوری جشنواره نیز سعی شده تا کار قضاوت دقیق و سختگیرانه انجام شود.

وی یادآور شد: این در حالی است که حوزه فرهنگ در استان همواره با حمایت و محوریت نماینده ولی فقیه در استان و استاندار قزوین روبه رو بوده که این موضوع جای بسی خوشحالی برای اصحاب فرهنگ و هنر به شمار می‌رود.

کد خبر 721350

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.