زمینه آزادی ۲۰ زندانی واجد شرایط قانونی در بازدید از زندان لارستان فراهم شد

با حضور مسئولان قضایی دادگستری کل استان فارس در زندان لارستان، آزادی ۲۰ زندانی واجد شرایط با استفاده از تسهیلات قانونی فراهم شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان فارس، حجت الاسلام سید صدراله رجایی نسب با حضور در زندان لارستان، با زندانیان به صورت چهره به چهره دیدار و به درخواست‌های قضائی آنان رسیدگی کردند.

وی در این بازدید که جمعی از مسئولین ستادی اداره کل زندان‌های فارس نیز حضور داشتند زمینه ملاقات حضوری با ۴۰۰ تن از زندانیان فراهم و تقاضاهای قضائی مددجویان مورد بررسی و رسیدگی قرار گرفت.

معاون قضائی دادگستری فارس در حاشیه این دیدار با تأکید بر اینکه رسیدگی به امور زندانیان در مجموعه قضائی فارس به صورت مدون و برنامه ریزی شده در دستور کار قرار دارد، تصریح کرد: بازدیدهای مستمر در راستای سند تحول قضائی و اشراف بر وضعیت زندانیان و رسیدگی به درخواست‌های آنان با تأکید مدیر ارشد قضائی استان در همه حوزه‌های قضائی سراسر استان در دستورکار قرار دارد.

رجایی نسب ادامه داد: با توجه به حساسیت موضوع رسیدگی به امور زندانیان و دستور اکید رئیس کل دادگستری استان، دیدار از زندان‌های حوزه‌های قضائی با حضور هیأت قضائی مرکز استان با هدف رفع مشکلات قضائی مددجویان و همچنین نظارت بر اعطای تسهیلات قانونی به زندانیان در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه نتایج دستورات قضائی صادره تا حصول نتیجه و اقناع زندانیان مورد پیگیری قرار می‌گیرد، اضافه کرد: در دیدار از زندان لارستان علاوه بررسی درخواست‌های متقاضیان ۲۰ زندانی از زندان آزاد و ۶۰ زندانی دیگر نیز از ارفاقات قانونی برخوردار شدند.

در این بازدید حسین سلطانی فرد معاون دادستان مرکز استان و سرپرست مجتمع اجرای احکام کیفری شیراز نیز در بازدید از زندان لارستان با اشاره به اینکه اجرای حکم مجازات، یکی از مهم‌ترین و حساس‌ترین مراحل دادرسی کیفری است، اظهار کرد: مطابق قانون مرجع نظارت بر اجرای احکام علاوه بر وظایف اجرایی در کنار مددکاران، روانشناسان و جامعه شناسان سازمان زندان‌ها وظیفه انطباق احکام با روحیات و شخصیت مجرمین و محکومین نیز دارد.

وی بازدیدها و دیدارهای چهره به چهره با زندانیان را بخشی از وظایف قانونی مرجع اجرای حکم خواند و افزود: قاضی اجرای احکام با هدف فردی ساختن مجازات‌ها در زمینه نهاد تعلیق، تعویق صدور حکم، آزادی مشروط، نظام نیمه آزادی و مجازات‌های جایگزین حبس دارای وظایف و اختیاراتی است.

معاون دادستان مرکز استان ادامه داد: قاضی اعمال کننده مجازات‌ها با توجه به اختیاراتی که در قانون برای وی در نظر گرفته شده است، می‌تواند نقش مؤثری در اصلاح، درمان و باز اجتماعی کردن محکومین به عنوان اهداف مهم مجازات‌ها ایفا کند که این امر در قالب دستور العمل و بخشنامه‌های درون سازمانی توسط مسئولان عالی قوه قضائیه ابلاغ و با تأکیدات رئیس کل دادگستری استان فارس به صورت مستمر و ویژه در همه زندان‌های استان پیگیری و اجرا می‌شود.

به گزارش ایمنا، در سر کشی هیأت قضائی استان از زندان لارستان رؤسا و دادستان‌های ۹ حوزه قضائی مرتبط با زندان لارستان نیز حضور داشتند.

کد خبر 721349

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.