هنگ‌کنگ ۰- ایران ۱/ برد اقتصادی صعود تیم ملی را قطعی کرد

تیم ملی فوتبال ایران در دومین دیدار خود در جام ملت‌های آسیا به مصاف هنگ‌کنگ رفت که این دیدار با پیروزی تیم ملی ایران به پایان رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، در چارچوب رقابت‌های دور دوم گروه C جام ملت‌های آسیا، امشب _جمعه، بیست‌ونهم دی_ از ساعت ۲۱ تیم‌های هنگ‌کنگ و فلسطین در ورزشگاه بین‌المللی خلیفه شهر دوحه به مصاف یکدیگر رفتند که این دیدار با نتیجه یک بر صفر به نفع شاگردان ژنرال به پایان رسید.

گروه C جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳

دیدار تیم‌های هنگ‌کنگ و ایران

ورزشگاه: بین المللی خلیفه (دوحه، قطر)

تماشاگر: ۳۶ هزار و ۴۱۲ نفر

گل‌ها:

مهدی قایدی (دقیقه ۲۴) برای ایران

اخطار:

وو چون مینگ (دقیقه ۳۷)، واسودوا نونز (دقیقه ۴۷) از هنگ‌کنگ

هنگ‌کنگ: ی یاپ هونگ فای، اولیور گربیگ، واسودوا نونز، شینیچی چان (۹۰- چانگ هی یینیو نام، چون مینگ وو (۹۰- مکس پون هین)، چون لوک-تان، فیلیپ چان (۷۳- اودبولوزورمت اور وینگ (۷۳- وونگ وای)، اورتون کامارگو و سون مینگ هیم (۷۳- استفان پریرا)

سرمربی: یورن اندرسون

ایران: علیرضا بیرانوند، مجید حسینی (۶۵- سعید عزت اللهی)، محمدحسین کنعانی‌زادگان، میلاد محمدی، رامین رضائیان، روزبه چشمی، سامان قدوس، علیرضا جهانبخش (۸۱- احسان حاج‌صفی)، مهدی قایدی (۶۵- محمد محبی)، مهدی طارمی (۷۷- امید ابراهیمی) و شهریار مغانلو (۶۵- کریم انصاری‌فرد)

سرمربی: امیر قلعه نویی

داور: حنا حطاب (سوریه)

شرح بازی:

تیم ملی ایران که در دیدار نخست برابر فلسطین شروعی طوفانی داشت و با چهار گل موفق به شکست این تیم شد در دیدار دوم برابر هنگ‌کنگ چندان پرفروغ نبود. ایران در حالی بازی با هنگ‌کنگ را آغاز کرد که ترکیب نسبت به بازی قبل تغییرات زیادی داشت و شاید همین موضوع دلیلی بود که بازیکنان جدید بازی هماهنگی به نمایش نگذارند.

در نیمه نخست هرچند این هنگ‌کنگ بود که موقعیت‌های حساس اولیه بازی را روی دروازه ایران خلق کرد، اما در ادامه ایران شاید روی تجربه و کیفیت بازیکنانش بود که توانست از موقعیتی که چندان هم خطرناک نبود گل بسازد تا به لطف همین یک گل برنده به رختکن برود.

ایران که بازی مورد انتظار را در نیمه نخست به نمایش نگذاشته بود، در نیمه دوم هم نمایشی فراتر از نیمه نخست نداشت و در کل یک بازی کم موقعیت‌تر از نیمه نخست به نمایش گذاشته شد. تیم ملی ایران که همین دو ماه پیش با چهار گل موفق به شکست هنگ‌کنگ شده بود در این بازی نشانی از یک تیم مدعی قهرمانی نداشت و اشتباهات متعدد در تمام خطوط شاید تکمیل کننده نمایش ضعیف ملی‌پوشان بود.

ایران در نهایت با پیروزی حداقلی در این دیدار شش امتیازی شد و به صدر جدول گروه C بازگشت.

شرح گل‌ها:

۱-۰ (دقیقه ۲۴- ایران) - با پاس میلاد محمدی، قایدی در سمت چپ محوطه جریمه هنگ کنگ صاحب توپ شد و با دید باز و یک ضربه دقیق زمینی توپ را دور از دستان دروازه‌بان هنگ‌کنگ به تور دروازه چسباند.

بیشتر بخوانید: گل اول ایران به هنگ کنگ + فیلم

دقایق حساس:

دقیقه ۱۱- روی یک رفت و برگشت توپ در پشت محوطه جریمه ایران با شوت محکم و زمینی وینگ اور همراه شد، اما بیرانوند با شیرجه‌ای مناسب توپ را مهار کرد.

دقیقه ۱۷- روی اشتباه چشمی بازیکنان هنگ کنگ در محوطه جریمه ایران صاحب موقعیت بسیار خوب گلزنی شدند اما اورتون، مهاجم هنگ کنگ که بیرانوند را هم جا گذاشته بود با ضربه‌ای بی دقت که از بالای دروازه به بیرون رفت موقعیت ایده آل هنگ کنگ را از دست داد.

دقیقه ۱۹- شوت محکم روزبه چشمی از فاصله‌ای نسبتاً دور فضای بالای دروازه هنگ کنگ را شکافت و به بیرون رفت.

دقیقه ۲۳- ارسال خطرناک رامین رضائیان از سمت راست در تیر دوم به مغانلو رسید اما ضربه سر او در حالی که دروازه خالی از دروازه‌بان بود با سایش به تیر عمودی دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۳۶- شوت محکم جهانبخش از فاصله‌ای ۳۰ متری را دروازه‌بان هنگ کنگ در دو مرحله مهار کرد.

دقیقه ۴۰- روی ارسال هنگ‌کنگی ها از سمت چپ توپ با دفع اشتباه و عجیب میلاد محمدی می‌رفت تا وارد دروازه شود، اما بیرانوند از روی خط توپ را برگشت داد، با این وجود توپ برگشتی جلوی پای مهاجم هنگ کنگ افتاد که ضربه او در حالی که موقعیت بسیار خوبی داشت از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۴۳- ارسال رضائیان از سمت راست در مرکز محوطه جریمه هنگ کنگ با ضربه سر مغانلو همراه شد اما ضربه خطرناک او را دروازه‌بان هنگ کنگ با شیرجه‌ای دیدنی راهی کرنر کرد.

دقیقه ۲+۴۵- شوت مهدی قایدی از کنج محوطه جریمه هنگ کنگ را دروازه‌بان این تیم برگشت داد و توپ برگشتی نیز در حالی که به مغانلو رسیده بود روی پای این بازیکن ننشست تا موقعیت از دست برود.

دقیقه ۷۲- ضربه ایستگاهی رامین رضائیان با شیرجه تماشایی دروازه‌بان هنگ‌کنگ راهی به چارچوب نیافت.

دقیقه ۸۳- توپ در سمت راست محوطه جریمه و در موقعیتی ایده‌آل به رضائیان رسید، اما ضربه نهایی او از کنار دروازه هنگ‌کنگ به بیرون رفت.

اتفاق ویژه:

کریم انصاری‌فرد با ورود به زمین در اواسط نیمه‌دوم صدمین بازی ملی خود را تجربه کرد تا افتخاری بزرگ برای او رقم خورده باشد و این بازی تبدیل به یک بازی ویژه برای مهاجم شماره ۱۰ تیم ملی شود.

بهترین بازیکن:

مهدی قایدی علاوه بر تک گلی که به ثمر رساند، نمایش خوبی نیز در طول حضورش در زمین داشت و بهترین بازیکن دیدار بود.

کد خبر 721346

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.