تاکید وزرای امور خارجه ایران و پاکستان بر محور همکاری‌های امنیتی و نظامی

وزیر امورخارجه در تماس تلفنی با وزیر امور خارجه پاکستان گفت: مناسب است محور همکاری‌های امنیتی و نظامی که در گذشته مورد توافق و تاکید مقامات دو کشور قرار گرفته است، با جدیت دنبال شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت امور خارجه، وزرای خارجه ایران و پاکستان برای دومین بار ظرف روزهای گذشته تلفنی گفت‌وگو کردند.

در پاسخ به تماس تلفنی جلیل عباس جیلانی، وزیر امورخارجه پاکستان، حسین امیرعبداللهیان وزیر امورخارجه ضمن با اهمیت خواندن جایگاه پاکستان در سیاست خارجی و همسایگی جمهوری اسلامی ایران گفت: مناسب است محور همکاری‌های امنیتی و نظامی که در گذشته مورد توافق و تاکید مقامات دو کشور قرار گرفته است، با جدیت دنبال شود.

امیرعبداللهیان با بیان اینکه نیروهای امنیتی ایران در قرارگاه‌های عملیاتی خود با هرگونه عملیات تروریستی در همان ابتدا مقابله می‌کنند، افزود: این نیروها اجازه تحرک عملیاتی به تروریست‌ها را نمی‌دهند.

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران با اشاره به عملیات ضد تروریستی اخیر قرارگاه محلی ایران علیه گروهک جیش الظلم که مسئولیت بسیاری از عملیات تروریستی از جمله حمله اخیر به پاسگاه انتظامی راسک را بر عهده گرفته تاکید کرد: این اقدام عملیاتی در راستای وظایف آنی قرارگاه عملیاتی منطقه سیستان و بلوچستان و در جهت خنثی سازی تهدید تروریستی فوری بود که با توجه به شواهد و مستندات بیش از پنجاه تروریست در این مکان در حال آماده سازی برای انجام اقدام تروریستی علیه ایران بودند که با اقدام به موقع نیروهای ایرانی ناکام ماندند.

امیرعبداللهیان با تاکید بر احترام جمهوری اسلامی ایران به حاکمیت و تمامیت ارضی کشور دوست، برادر و همسایه پاکستان گفت: حاکمیت و تمامیت ارضی پاکستان قویاً مورد توجه ما هست و همکاری‌های دو کشور برای خنثی و نابود کردن اردوگاه‌های تروریستی در خاک پاکستان ضروری است.

وی افزود: در شرایطی که رژیم صهیونیستی به کشتار زنان و کودکان در فلسطین مبادرت می‌ورزد، لزوم اتحاد جهان اسلام و کشورهای بزرگ و مؤثر، بیش از پیش احساس می‌شود.

جلیل عباس جیلانی وزیر امور خارجه پاکستان نیز در این گفتگوی تلفنی با اشاره بر آرمان‌های مشترک دو کشور در مبارزه با تروریسم گفت: نگرش مشترک در مبارزه با تروریسم هسته اصلی همکاری دو کشور است و پاکستان همواره بر روابط برادرانه و سازنده با ایران تاکید داشته و حق حاکمیت و تمامیت ارضی همواره مورد توجه جدی پاکستان است.

وی با تاکید بر علاقه و احترام ویژه ملت و دولت پاکستان به جمهوری اسلامی ایران، بر توسعه مناسبات برادرانه در تمامی ابعاد بین دو کشور تاکید کرد و افزود: ما دو همسایه دیرینه و مسلمان هستیم، تروریسم دشمن مشترک ماست و نباید به تروریست‌ها و دشمنان روابط، اجازه سو استفاده داد.

وزیر خارجه پاکستان گفت که همکاری و برادری محور اصلی کار ماست. وزیر خارجه پاکستان همچنین از امیرعبداللهیان برای دیدار رسمی از اسلام آباد دعوت کرد.

کد خبر 721334

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.