زن و مرد برای تحکیم بنیان خانواده تلاش جدی کنند

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه با تاکید بر تحکیم بنیان خانواده، گفت: خانواده همچون عمارتی است که زن و شوهر ستون‌های آن را تشکیل می دهد و فروریختن هر یک از ستون ها استحکام و استواری این عمارت را دچار تزلزل می کند و از این رو واجب است که زن و مرد برای مستحکم کردن بنیان خانواده اهتمام جدی داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، ماموستا عبدالرحمن مرادی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اهل سنت کرمانشاه در مسجد جامع امام شافعی به معضلات ایجاد شده در تضعیف بنیان خانواده و به تبع آن وقوع طلاق اشاره و اظهار کرد: طلاق همچون قطع عضوی از بدن است، برای آنان که گرفتارش می‌شوند تجربه‌ای تلخ و تکان دهنده است و هرقدر درباره آمار طلاق و پیامدهای آن بیشتر پژوهش کنیم با واقعیت‌های ناخوشایند بیشتری روبرو می‌شویم.

وی اضافه کرد که طلاق در کودکان خانواده به شدت اثر می‌گذارد تا جایی که راه گریزی را برای زندگی نمی‌شناسند در غیر اینصورت به آن متوسل می‌شدند.

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه مهم‌ترین آثار شوم طلاق در کودکان را قربانی روحی و عاطفی، وحشت از زندگی آینده، در بدری و نابسامانی، احساس گناه نمودن کوتاه و خود را گاهاً مقصر جدایی والدین دانستن، تأثیر منفی در رشد، ایجاد زمینه بزهکاری و عصیان، بی بند و باری ها، دچار فساد شدن بویژه به علت فقر و ناآگاهی و نبود سرپرست، اعتیاد و سو استفاده از کودکان طلاق در توزیع مواد مخدر و کاهش میل به ازدواج در فرزندان طلاق ذکر کرد.

وی افزود: در نتیجه نباید خانواده‌ها در امر طلاق عجله کنند و به طور ویژه زوج‌های جوان در مسیر زندگی و ناهمواری‌های آن صبور باشند و آینده خانواده خود را خراب نکنند.

ماموستا مرادی در ادامه خطبه‌هایش به برگزاری کنفرانس یک روزه طوفان الاقصی و بیداری وجدان بشری با زحمات مجمع جهانی تقریب روز یکشنبه گذشته در تهران خبر داد و گفت: این کنفرانس که با حضور اندیشمندان علمای برجسته از کشورهای خارجی و جمعی مهمانان داخلی برگزار شد که در این کنفرانس از حقوق ملت مظلوم غزه دفاع و ندای مظلومیت آنها فریاد زده شد و با قرائت بیانیه پایانی به کار خود پایان داد.

کد خبر 721312

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.