تونل کبیرکوه طبق برنامه به بهره‌برداری می‌رسد

استاندار ایلام گفت: تونل بزرگ کبیرکوه بر اساس برنامه‌ریزی‌ها در زمان مقرر و همزمان با سفر دوم رئیس جمهور به استان بدون تاخیر مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، «حسن بهرام نیا» امروز- جمعه بیست‌ونهم دی‌ماه- در جریان بازدید از گالری تخریب شده تونل کبیرکوه، اظهار کرد: ۲۰۰ متر از تونل مصنوعی ورودی سمت دره شهر در نوزدهم دی بر اثر ریزش سنگین کوه تخریب شده و هیچ گونه تأثیر و یا تغییری در برنامه زمان بندی شده برای افتتاح این طرح بزرگ راهسازی ندارد.

وی افزود: تونل کبیرکوه حداکثر تا پایان سال‌جاری با حضور رئیس جمهور به بهره برداری می‌رسد و البته امروز همه دستگاه‌های اجرایی مرتبط برای بهره‌برداری از این تونل پای کار هستند.

استاندار ایلام با اشاره به نقش سازنده تونل کبیرکوه در توسعه متوازن استان ایلام، تصریح کرد: کلیه امکانات و تجهیزات فنی و راهسازی دستگاه‌های اجرایی استان بسیج شده و با نظارت اداره کل راهسازی و مهندسین مشاوره به طور ضربتی و بر اساس اصول فنی و مهندسی مسیر جایگزین گالری تخریب شده را مکان یابی، طراحی و به صورت سه خطه این مسیر تا پایان بهمن ماه احداث خواهد شد.

بهرام نیا با تاکید پایداری و استحکام مسیر جایگزین قطعه تخریب شده تونل مصنوعی کبیرکوه اضافه کرد: گالری مذکور با به کارگیری کلیه ماشین‌های راهسازی استان به صورت شبانه روزی توسط پیمانکاران و نهادهای متولی به عمق ۹ و طول ۲۰۰ متر آوار برداری و رفع نقص می‌شود و در آینده به عنوان مسیر پدافند غیرعامل و راه فرعی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

استاندار ایلام به همراه جمعی از مدیران کل دستگاه‌های اجرایی استان صبح امروز ضمن بررسی نقطه تخریب شده تونل مصنوعی کبیرکوه و صدور دستورات لازم جهت احداث هرچه سریع‌تر مسیر جایگزین، از قسمت‌های مختلف تونل کبیرکوه از هر ۲ طرف (آبدانان - دره شهر) نیز بازدید و روند پیشرفت آن را مورد برسی قرارداد.

منبع: ایرنا

کد خبر 721310

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.