غزه پای کار دینداری و حمایت از امت اسلامی ایستاده است

نماینده ولی در استان فارس و امام جمعه شیراز گفت: غزه پای کار دینداری و حمایت از امت اسلامی ایستاده است و مقاومت غزه صرفا برای زمین نیست و این مقاومت برای حفظ قدس و قبله اول مسلمانان است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس، آیت الله لطف اله دژکام امروز_ جمعه بیست‌ونهم دی_ در خطبه‌های نماز جمعه شیراز با اشاره به فرا رسیدن روز سیزدهم ماه رجب و میلاد حضرت علی ابن ابی طالب (ع) اظهار کرد: روزی که امام اول شیعیان در خانه کعبه و بر روی دست مادرش پا به این عالم گذاشت و از دل خانه کعبه فریاد همه بلند شد که بت‌ها زمین خوردند و بت شکن اصلی آمد تا همه بدانند که خانه خدا جای بت و بت پرستی نیست.

وی افزود: همه بت‌ها به دست مبارک حضرت علی (ع) شکسته شد و امیرالمومنین آمد تا توحید را به همه انسان‌های عالم آموزش دهد و با یاد دادن توحید همه را از بندگی دیگران آزاد می‌کند و امام علی (ع) توحید را به بشر یاد داد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز با اشاره به پیش رو بودن سه روز ۱۳، ۱۴ و ۱۵ ماه رجب و برپایی مراسم پر فیض اعتکاف، خاطر نشان کرد: اعتکاف از نظر عملکرد معنوی نظیر حج است و در اعتکاف فرد معتکف سه روز میهمان خداوند متعال است و در خانه خدا حضور دارد و خداوند متعال او را گرامی می‌دارد.

آیت الله دژکام ادامه داد: برای اعتکاف برای مساجدی که جامع است و مسجد جامع نیز مجتهد عادل در مسجد نماز خوانده باشد، این مسجد جامعیت پیدا می‌کند.

وی تاکید کرد: همه مساجد در شهر شیراز اعتکاف می‌شوند و این خلوت خداوند بسیار ارزشمند است؛ چراکه انسان سبک بال می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز اضافه کرد: در اعتکاف، انسان سه روز با وسایلی اندک زندگی می‌کند و تجربه خوبی را به دنبال دارد. بنابراین اعتکاف تمرین سبک بالی برای انسان است از این رو کسی که در روز قیامت بار سنگین نداشته باشد بهتر از صراط رد می‌شود.

آیت الله دژکام تصریح کرد: روز ۲۹ دی ماه در تقویم جمهوری اسلامی روز حمایت از غزه نام دارد و ما بیش از صد روز اکنون می‌بینیم که غزه پای کار دینداری و حمایت از امت اسلامی ایستاده است و مقاومت غزه صرفاً برای زمین خود نیست و مقاومت غزه برای حفظ قدس و قبله اول مسلمانان است و صد روز است که فلسطینی‌ها در لانه شیطان طوفان انداختند و محکم ایستادگی می‌کنند.

وی افزود: مردم فلسطین پای کار اسلام و مقاومت و حفظ کشور خود ایستادند. چراکه همه مساحت باریکه غزه ۵۰ کیلومتر طول و عرض بیشتر نیست و صد روز مقاومت جای تأمل دارد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز اظهار کرد: برخی از افراد در برابر ناملایمتی زندگی جا می‌زنند و حتی در ذهن خود خودکشی را مرور می‌کنند درصورتی که باید از فلسطین و مقاومت آنها درس گرفت بنابراین باید پولادین ایستادگی کنیم.

آیت الله دژکام ادامه داد: یکی از مسئولین وزارت خارجه ایران از اسماعیل هنیه رهبر حماس دلیل جرئت حمله به اسرائیل را سوال کرده بود که او در جواب گفته بود هرکس از من سوال کند جز شما ایرانی‌ها چرا که ما از مکتب اباعبدالله الحسین (ع) مقاومت را یاد گرفتیم که شما ایرانی‌ها به ما معرفی کردید و این کاری است که شما کردید و پای یا حسین (ع) ایستادیم و غزه به دنبال شهدای ایران و نوع عمل و کردار و رفتار شهید اسکندری، شهید دوران و شهید سلیمانی شما ایرانیان است و شما پیشتاز بوده‌اید.

وی خاطر نشان کرد: ایستادگی و مقاومت درسی است که از مکتب امام حسین (ع) داده شده است و امروز مردم فلسطین در غزه آموزه‌های این مکتب را به خوبی به نمایش گذاشتند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز تاکید کرد: تا آخرین سنگری که مردم غزه ایستاده‌اند از حمایت مظلومین مقتدر غزه کوتاه نخواهیم آمد.

کد خبر 721308

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.