استان یزد ۳۰ هزار دانش‌آموز رای اولی دارد

استاندار یزد با اشاره به نقش پررنگ مجموعه آموزش و پرورش در انتخابات سال جاری گفت: بیش از ۳۰ هزار دانش آموز رای اولی استان، معلمین و فرهنگیان علی‌رغم تمامی مشکلات معیشتی همانند گذشته در این حماسه ملی نقش آفرینی خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد و به نقل از روابط عمومی استانداری مهران فاطمی در نشست با اعضای شوراهای آموزش و پرورش استان به منظور تبادل نظر در خصوص مسائل مختلف به خصوص موارد مرتبط با انتخابات ضمن تبریک هفته شوراهای آموزش و پرورش به فعالین عرصه تعلیم و تربیت استان، اظهار کرد: حقیقتاً راه نجات کشور نظام تعلیم و تربیت و نظام آموزش و پرورش کشور است و مجموعه‌ای مهم‌تر و راهبردی‌تر از آموزش و پرورش وجود ندارد.

وی با بیان اینکه بهترین و ارزشمندترین سرمایه‌های کشور در اختیار آموزش و پرورش قرار دارند، گفت: بدون تردید یک آموزش و پرورش قوی، سرزنده و بالنده آینده نسل ما را تضمین خواهد کرد.

استاندار یزد از آموزش و پرورش، دانشگاه و حوزه به عنوان قلب تپنده استان و شهرستان‌ها یاد کرد و افزود: در صورت انجام کامل و درست وظایف این سه ضلع تعلیم و تربیت، تمامی مشکلات کشور مرتفع خواهد شد؛ لذا مسئولیت مهندسی و راهبری این حوزه با شوراهای آموزش و پرورش است.

فاطمی در ادامه با اشاره به چالش‌های مختلف حوزه آموزش و پرورش، تصریح کرد: منابع انسانی، عزت و شرف هر سرزمین و عامل پیشرفت و تحول آن منطقه هستند و نظام و دولت باید بیش از گذشته در حوزه آموزش و پرورش سرمایه‌گذاری کند.

وی به تشریح اقدامات انجام شده در استان جهت حمایت و پشتیبانی از حوزه آموزش و پرورش پرداخت و یادآور شد: در این راستا ۲۰ درصد از حقوق دولتی معادن استان و نیز ۳ هزار میلیارد تومان از محل مسئولیت‌های اجتماعی صنایع برای تقویت زیرساخت‌های این حوزه مصوب شده است.

استاندار یزد ادامه داد: همچنین یک در صد فروش معادن متعلق به یکی از شرکت‌های بزرگ معدنی استان در قالب مسئولیت اجتماعی و نیز تا سقف ۲۰ درصد اعتبارات عمرانی هر شهرستان در اختیار آموزش و پرورش قرار خواهد گرفت.

فاطمی در ادامه بر تسریع در تأمین اعتبار پروژه‌های نیمه تمام در حوزه آموزش و پرورش استان با بهره‌گیری از قانون مولدسازی اموال مازاد دولتی و نیز راه‌اندازی هنرستان‌های جوار معدن و هنرستان‌های جوار صنعت در شهرستان‌ها تاکید کرد.

وی در ادامه با تاکید بر ضرورت تبیین جایگاه والای آموزش و پرورش و مقام معلم برای مردم، عنوان کرد: یکی از وظایف شورای آموزش و پرورش در کنار پیگیری تمام امور سخت‌افزاری و نرم‌افزاری، توجه به شأن و کرامت معلمان و فرهنگیان است.

استاندار یزد در پایان با اشاره به نقش پررنگ مجموعه آموزش و پرورش در انتخابات سال جاری گفت: بیش از ۳۰ هزار دانش‌آموز رأی اولی استان و معلمین و فرهنگیان علی‌رغم تمامی مشکلات معیشتی همانند گذشته در این حماسه ملی نقش آفرینی خواهند کرد.

کد خبر 721288

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.