تیم ملی بسکتبال با ویلچر ایران در «رپه‌ شارژ» سهمیه پاراالمپیک می‌گیرد

سرمربی تیم بسکتبال با ویلچر تایلند گفت: بسکتبالیست‌های با ویلچر ایران در مسابقات رپه شارژ که در فرانسه به‌عنوان آخرین مرحله کسب سهمیه برگزار می‌شود، حضور خواهند داشت و به‌طور قطع سهمیه المپیک را به همراه عنوان قهرمانی به‌دست خواهند آورد.

مازیار میرعظیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا درباره عملکرد تیم‌ملی بسکتبال با ویلچر مردان در رقابت‌های بسکتبال با ویلچر قهرمانی آسیا اقیانوسیه و انتخابی پارالمپیک اظهار کرد: با توجه به کاهش تیم‌های پارالمپیک از ۱۲ تیم به هشت تیم، کسب سهمیه برای تیم‌ها دشوارتر بود زیرا که از کسب سهمیه به قهرمان این رقابت‌ها تعلق می‌گرفت و همین موضوع رقابت‌ها را دشوار کرده بود.

وی افزود: استرالیا تمام دوره‌ها را قهرمان شده بود، اما پس از مسابقات آخر و مسابقات قهرمانی جهان عملکرد خوبی به نمایش نگذاشت و جزو هشت تیم پایانی نبود؛ از این‌رو اراده‌ای قوی پیدا کرده بود که در این مسابقات کسب سهمیه داشته باشد. تیم ژاپن نیز با توجه به اینکه در پارالمپیک گذشته نایب‌قهرمان شده بود، کسب سهمیه برایش تیم حائز اهمیت بود و این دو تیم با قدرت برای کسب سهمیه به این مسابقات آمده بودند.

سرمربی تیم بسکتبال با ویلچر تایلند تصریح کرد: ملی‌پوشان ایرانی هرچند آگاهی از دشوار بودن کسب سهمیه المپیک داشتند، اما عملکرد خوبی را نیز به نمایش گذاشتند. کمتر از سه ماه گذشته در مسابقات آسیایی هانگژو به تیم‌ملی ژاپن باختند و به فینال راه پیدا نکردند، اما در این دوره از مسابقات در دو بازی بسیار مقتدرانه و با اختلاف موفق به غلبه بر ژاپن شدند.

وی یادآور شد: در دیدار فینال نیز تیم‌ملی ایران در چند دقیقه پایانی بازی از تیم‌ملی استرالیا جلو بودند، اما تجربه و خودباوری بازیکنان تیم‌ملی استرالیا در این مسابقات موجب شد بسکتبالیست‌های ایران در دو دقیقه آخر با اختلاف کم نتیجه را واگذار کنند و به سهمیه مستقیم المپیک دست پیدا نکنند.

کسب سهمیه در آخرین مرحله

میرعظیمی خاطرنشان کرد: مسیری که برای ایران گشوده شد را مناسب می‌بینم، بسکتبالیست‌های با ویلچر ایران در مسابقات رپه شارژ که در فرانسه به‌عنوان آخرین مرحله کسب سهمیه برگزار می‌شود حضور خواهند داشت و به‌طور قطع سهمیه المپیک را به همراه عنوان قهرمانی به‌دست خواهند آورد.

وی تاکید کرد: برای رشته بسکتبال با ویلچر در همه زمان‌ها برگزار نشدن مسابقات تدارکاتی و اردوهای آماده‌سازی خارجی به‌وضوح قابل مشاهده است، اما حضور در مسابقات بین‌المللی می‌تواند سنگ‌محک خوبی برای حضور پرقدرت در پارالمپیک پاریس باشد.

سرمربی تیم بسکتبال با ویلچر تایلند کرد: میزان آمادگی تیم ملی بسکتبال با ویلچر ایران بسیار خوب بود و با توجه به تغییر دو بازیکن در مسابقات جهانی دست سرمربی برای چینش نسبت به گذشته باز بود. تیم خیلی خوب و یکدست بازی می‌کرد و نقطه ضعفی در آمادگی بازیکنان پیدا نکردم.

به گزارش ایمنا، در آخرین روز از رقابت‌های بسکتبال با ویلچر قهرمان آسیا و اقیانوسیه در تایلند، مردان بسکتبال با ویلچر ایران در مرحله فینال به مصاف تیم استرالیا رفتند و با نتیجه ۵۳ بر ۵۱ نتیجه این دیدار را واگذار کردند و به مقام نایب قهرمانی رسیدند با این اوصاف تیم ملی بسکتبال با ویلچر توانست سهمیه حضور در مسابقات شانس مجدد را به‌دست آورد.

رقابت‌های رپه شارژ برای کسب سهمیه پارالمپیک پاریس فروردین ۱۴۰۳ به میزبانی کشور فرانسه با حضور هشت تیم برگزار خواهد شد و بر اساس قرعه‌کشی انجام‌شده تیم ملی بسکتبال با ویلچر مردان کشورمان در گروه A با تیم‌های کانادا، هلند و فرانسه هم‌گروه است و در گروه B نیز تیم‌های کلمبیا، آلمان، ایتالیا و مراکش حضور دارند. در پایان این مسابقات چهار تیم مجوز حضور در پارالمپیک پاریس را به‌دست خواهند آورد.

کد خبر 721274

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • Tasa IR ۱۴:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
    0 0
    خیلی خبر مفیدی بود