از ایران‌جوان تا اینترمیلان

ملی‌پوش فوتبال ایران که روزی فعالیتش را از ایران‌جوان بوشهر آغاز کرد پس از کسب موفقیت‌های متعدد در لیگ‌های داخلی و خارجی قرار است راهی سری آ ایتالیا شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، چند روزی است که فابریزیو رومانو خبرنگار مطرح دنیای فوتبال، خبر از توافق مهدی طارمی با باشگاه اینترمیلان ایتالیا داده و اعلام کرده که وی در تابستان سال آینده پیراهن آبی و مشکی اینتر را به تن می‌کند و شاگرد سیمونه اینزاگی می‌شود. این لژیونر ایرانی در حال حاضر با پیراهن تیم ملی در قطر به‌سر می‌برد و در واکنش به توافقش با اینتر گفته است: «ما الان به خاطر تیم ملی در قطر هستیم و به نظرم تیم ملی در حال حاضر به همه چیز ارجحیت دارد».

از ایران‌جوان تا اینترمیلان

طارمی متولد سال ۱۳۷۱ در شهر بوشهر است‌. سال ۱۳۸۲ بود که فوتبال این مرد در شاهین بوشهر آغاز شد. پسر آرام ایران، بعد از خدمت مقدس سربازی، راهی ایران‌جوان شد و درخشش در این تیم، پُلی برای آغاز رویا پردازی جوان بوشهری شد. مهدی بعد از درخشیدن در زادگاهش، راهی پرسپولیس تهران شد. وی با طی یک فصل فوق‌العاده و درخشش با لباس قرمزها، یک رکورد ویژه نیز ثبت کرد.

طارمی با ۵۵ گل، بهترین گلزن باشگاه پرسپولیس در تاریخ لیگ‌برتر فوتبال ایران است. پس از وی جواد کاظمیان با ۳۰ گل در رتبه دوم قرار دارد. همین موضوع سبب شد وی طی هر دو فصل، جایزه بهترین بازیکن تیمش را به خودش اختصاص دهد. البته که رفت و برگشت ناموفقی به ریزه اسپور ترکیه هم در کارنامه‌اش دیده می‌شود.

از ایران‌جوان تا اینترمیلان

درخشش‌های خیره‌کننده مهدی وی را با پیشنهاد الغرافه از حاشیه خلیج فارس رو به رو کرد. فصل ۹۷-۹۸ وی به قطر سفر کرد و ۳۰ بازی هم انجام داد و حدوداً ۱۳ گل به ثمر رساند تا همچنان روند رو به رشد خودش را ادامه دهد. آرام‌آرام درهای خوشبختی روی پسر بی حاشیه بوشهری باز شد. آنجا بود مهدی با یک پیشنهاد وسوسه انگیز رو به رو شد و دو راه بیشتر نداشت. ریوآووه به طارمی پیشنهاد داده بود و مرد ایرانی یا باید پول‌های نفتی قطری را می‌چسبید و خوش گذرانی می‌کرد یا اینکه چمدان‌هایش را می‌بست و برای پیشرفت بیشتر، به قلب اروپا می‌رفت.

از ایران‌جوان تا اینترمیلان

مهدی طارمی سال ۱۳۹۸ به پرتغال رفت و دست بر قضا درخشش خودش را همچنان ادامه داد و در ۳۷ بازی ۲۱ گل زد. جالب اینجاست که ستاره ایرانی در دومین بازی که به صورت فیکس برای تیم جدیدش به میدان رفت هت‌تریک کرد تا نشان دهد چه استعدادی دارد. وی که استاد پنالتی گرفتن است، توسط رسانه‌های پرتغالی، با نام "آقای پنالتی" شناخته می‌شود.

در پایان همان فصل نیز، طارمی با به ثمر رساندن ۱۸ گل به‌صورت مشترک به همراه کارلوس وینیسیوس و پیزی موفق شد عنوان آقای گلی لیگ پرتغال را کسب کند. همچنین وی به انتخاب سایت گل پوینت، به عنوان ارزشمندترین بازیکن لیگ کشور پرتغال شناخته شد.

شهریور ۱۳۹۹ بود که خبر پیوستن الماس بوشهری ایران به باشگاه پورتو پرتغال، روی خروجی سایت‌های معتبر قرار گرفت و کل ایران را از این اتفاق خوشحال کرد. وی همچنان درخشید و البته در اولین فصل حضور خود در پورتو، توانست سومین گلزن برتر و بهترین پاسور فصل شود.

وی همچنین نخستین ایرانی بود که در مرحله حذفی اول مسابقات لیگ قهرمانان اروپا گلزنی کرد. گل قیچی برگردان وی به چلسی در فروردین ۱۴۰۰، در جریان بازی مرحله یک چهارم نهایی این رقابت‌ها، توسط هواداران بهترین گل فصل انتخاب شد.

طارمی در دومین فصل حضور خود در پورتو، توانست به دوگانه (قهرمانی لیگ و حذفی) برسد. مهدی در آن فصل اثرگذارترین (بیشترین گل و پاس گل) بازیکن لیگ پرتغال شد.

از ایران‌جوان تا اینترمیلان

ستاره ایرانی، پس از امباپه، هالند و لواندوفسکی، با زدن ۳۷ گل در ۵۷ بازی (با محاسبه مجموع بازی‌های باشگاهی و ملی) چهارمین گل‌زن برتر سال ۲۰۲۲ اروپا شد. وی براساس آرای مخاطبان و خوانندگان روزنامه "اُ ژوگو" پرتغال نیز به عنوان بهترین بازیکن پرتغال در همان سال معرفی شد.

مهدی که چهارمین سال حضورش در استادیوم دراگائو را پشت سر می‌گذارد طی ۱۷۱ مسابقه ۸۶ گل برای تیم سرخیو کونسیسائو به ثمر رسانده و هنوز هم یکی از مهره‌های تأثیرگذار و غیر قابل جانشین است‌.

در حال حاضر مهدی طارمی که در اردوی تیم ملی فوتبال ایران حضور دارد و تمرکزش روی جام ملت‌های آسیا است‌، اما شنیدها حاکی از آن است که با تیم اینترمیلان به توافق رسیده است و با این اوصاف لژیونر ایرانی به جمع شاگردان سیمونه اینزاگی اضافه خواهد شد.

مطمئناً حضور وی در ایتالیا، همانند سردار آزمون که پیراهن رم ایتالیا را به تن می‌کند، نگاه ایرانی‌های زیادی را به سمت لیگ ایتالیا جلب می‌کند و حضور گلزن قهار کشورمان، در جمع افعی‌ها با روزهای خوبی همراه خواهد بود.

کد خبر 721233

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.