پیگیری توسعه پارکینگ های مرز خسروی به بیش از ۲۰۰ هکتار

نشست بررسی و برنامه ریزی برای توسعه پارکینگ‌های مرز بین المللی خسروی برای ایام اربعین ۱۴۰۳ با حضور استاندار کرمانشاه، فرماندهان قرارگاه نجف اشرف و سپاه استان و معاونین عمرانی و سیاسی-امنیتی استانداری برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، محمدطیب صحرایی عصر امروز _پنجشنبه بیست‌وهشتم دی_ در نشست بررسی توسعه پارکینگ‌های مرز خسروی برای ایام اربعین ۱۴۰۳ که با حضور معاونین عمرانی و سیاسی و امنیتی استانداری، فرمانده قرارگاه نجف اشرف غرب کشور و فرمانده سپاه نبی اکرم (ص) استان برگزار شد؛ عنوان کرد: در اربعین امسال بیش از یک میلیون نفر از مرز بین المللی خسروی عبور کردند که این میزان دو برابر حجم تردد در سال گذشته بود.

وی افزود: با توجه به اقبال رو به گسترش مردم از مرز خسروی، ضرورت توسعه زیرساخت‌ها و پارکینگ‌های این مرز مهم به عنوان دروازه تاریخی کربلا کاملاً احساس می‌شود.

استاندار کرمانشاه عنوان کرد: در همین راستا نشست امروز با دو مجموعه توانمند سپاه نبی اکرم ص و قرارگاه نجف اشرف برگزار شد تا از ظرفیت بزرگ آنها برای توسعه پارکینگ‌ها در مرز خسروی استفاده کنیم.

بر اساس این گزارش، طهماسب نجفی معاون عمرانی استانداری کرمانشاه در این نشست گفت که برای اربعین امسال ۱۱۰ هکتار پارکینگ در مرز خسروی آماده شد که تلاش داریم این میزان در سال آینده به بیش از ۲۰۰ هکتار برسد تا انبوه زوار محترم با آسایش و آرامش بیشتری در راهپیمایی بزرگ اربعین حاضر شوند.

مرز بین المللی خسروی قدیمی ترین، نزدیک ترین و آسان‌ترین مسیر دسترسی به عتبات عالیات است و از گذشته‌های دور به دوازه کربلا معروف بوده است.

کد خبر 721231

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.