یکی از معابر مهم ارومیه «دوم بهمن» نامگذاری شود

عضو هیئت رییسه و سخنگوی شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: دوم بهمن که اولین رویارویی مسلحانه ملت ایران با رژیم منحوس پهلوی بود ناشناخته مانده و نتوانسته ایم در سطح کشور و حتی در سطح محلی به خوبی آن را تبیین و تبلیغ کنیم.

توماج وحیدافشار در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در آذربایجان غربی بر ضرورت تبیین زوایای مختلف قیام دوم بهمن مردم ارومیه به نسل جوان و نوجوانان تأکید کرد.

وی افزود: دوم بهمن که اولین رویارویی مسلحانه ملت ایران با رژیم منحوس پهلوی بود ناشناخته مانده و نتوانسته‌ایم در سطح کشور و حتی در سطح محلی به خوبی آن را تبیین و تبلیغ کنیم.

سخنگوی شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: برگزاری جشنواره‌های مختلف فرهنگی، هنری و ورزشی از جمله اقداماتی است که مدیریت شهری با هماهنگی ادارات کل متولی انجام دهد.

وحیدافشار بر ضرورت نامگذاری یکی از معابر مهم سطح شهر ارومیه به نام دوم بهمن تأکید کرد و یادآور شد: شهدای این حادثه و همچنین در ادامه شهدای پیروزی انقلاب اسلامی نیز باید مورد توجه قرار گرفته تا از مظلومیت درآیند چرا که ارج نهادن به مقام این شهدا ارج نهادن به آرمانهای مقدس انقلاب اسلامی است و ادای دین و احترام به کسانی است که آزادمردانه در برابر طاغوتیان قد علم کرده و ترس به خود راه ندادند.

وی تصریح کرد: هفته فرهنگی ارومیه که از دوم بهمن شروع می‌شود فرصت بسیار خوبی برای اجرای برنامه‌ها، جشنواره‌ها و همایش‌هایی با محوریت دوم بهمن و همچنین فرهنگ، هنر و آداب و رسوم ارومیه است.

وحیدافشار تأکید کرد: از سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری ارومیه انتظار داریم که برابر تقویم کاری خود که دوم بهمن در آن آمده این ایام و هفته فرهنگی ارومیه را به صورت فاخر برگزار و در اذهان ماندگار سازد.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر ارومیه خاطرنشان کرد: بهترین مکان و فرصت برای شناساندن و ماندگار کردن فلسفه قیام دوم بهمن سالروز حماسه آفرینی مردم ارومیه علیه رژیم شاه به رهبری مرحوم شیخ غلامرضا حسنی برنامه ریزی برای تشریح این موضوع در مدارس و در کلاس‌ها در قالب جشنواره‌ها و یا دوره‌های فرهنگی و هنری است.

کد خبر 721225

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.