واکنش مداخله جویانه رئیس جمهور آمریکا به حوادث مرزی میان ایران و پاکستان

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا به حوادث مرزی و درگیری ها میان ایران و پاکستان واکنش نشان داد و در اظهاراتی مداخله جویان ، مدعی عدم مقبولیت ایران در منطقه شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا روز پنجشنبه به وقت محلی در واکنش به حوادث مرزی میان ایران و پاکستان در اظهاراتی مداخله‌جویانه مدعی شد درگیری‌های ایران و پاکستان در این هفته نشان می‌دهد که ایران در منطقه چندان مورد علاقه نیست.

بایدن مدعی شد: «همانطور که دیدید، ایران در منطقه چندان مورد علاقه و محبوب نیست و اینکه وضعیت به کجا می‌رود، در حال کار روی آن هستیم. نمی‌دانم به کجا می‌رود.»

حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه نیز در نشست سالانه مجمع جهانی اقتصاد در خصوص حملات اخیر ایران به گروه‌های تروریستی گفت: هیچ یک از شهروندان پاکستانی مورد حمله موشک و پهپادهای ایرانی قرار نگرفتند. گروه جیش العدل را هدف قرار دادیم نه شهروندان پاکستانی، هدف ما تروریست‌ها ی موسوم به جیش العدل در خاک پاکستان بوده اند.

وزارت خارجه پاکستان نیز اعلام کرد: صبح امروز پاکستان مجموعه‌ای از حملات نظامی دقیق و کاملاً هماهنگ و هدفمند را علیه مخفیگاه‌های تروریست‌ها در استان سیستان و بلوچستان ایران انجام داد. تعدادی از تروریست‌ها در جریان عملیات رزمی با اسم رمز «مرگ بر سرماچار» کشته شدند.

وزارت خارجه پاکستان افزود: طی چندین سال گذشته، پاکستان در تعاملات با ایران، همواره نگرانی‌های جدی خود را در مورد پناهگاه‌های تروریست‌های پاکستانی الاصل که خود را «سرماچار» می‌نامند در داخل ایران به اشتراک گذاشته است. پاکستان همچنین پرونده‌های متعددی را با شواهد عینی از حضور و فعالیت این تروریست‌ها به اشتراک گذاشت.

وزارت خارجه پاکستان گفت: با این حال، به دلیل عدم اقدام در مورد نگرانی‌های جدی ما، این تروریست‌ها به ریختن خون پاکستانی‌های بی گناه بدون مجازات ادامه دادند. اقدام صبح امروز با توجه به اطلاعات موثق فعالیت‌های تروریستی در مقیاس بزرگ قریب الوقوع توسط آنها انجام شد.

وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز اقدام غیر متوازن و غیرقابل پذیرش پاکستان در حمله‌ی پهپادی به شهروندان غیر ایرانی روستایی در جدار مرزی دو کشور را محکوم کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران در عین حال که به سیاست حسن همجواری و برادری بین دو ملت و دو دولت ایران و پاکستان پایبند است و اجازه نمی‌دهد، دشمنان روابط خوب و برادرانه دو کشور را تیره کنند؛ امنیت مردم و تمامیت ارضی کشور را خط قرمز خود برمی شمرد و از دولت دوست و برادر پاکستان قویاً انتظار دارد که به تعهدات خود در ممانعت از استقرار پایگاه‌ها و گروه‌های مسلح تروریستی در خاک پاکستان پایبند باشد.

وزارت خارجه ایران تصریح کرد: در حادثه‌ی سه‌شنبه ۱۴۰۲/۱۰/۲۶، قرارگاه مرزی نیروی زمینی سپاه مسقر در استان سیستان و بلوچستان، با مشاهده‌ی آمادگی یک گروه تروریستی برای عزیمت به سمت خاک جمهوری اسلامی ایران جهت انجام عملیات تروریستی دیگری مانند اقدام جنایتکارانه راسک، اقدام به عملیات پیشگیرانه علیه این گروه تروریستی در پادگان و مقر استقراری آنان در ارتفاعات منطقه و کیلومترها دورتر از مناطق مسکونی نمود، که این رویه بخشی از وظایف ذاتی نیروهای مرزی ایران برای مقابله‌ی "متناسب با هرگونه تهدید تروریستی قریب الوقوع علیه مردم و شهروندان کشور است.

وزارت خارجه ایران تاکید کرد: حساب دولت دوست و برادر پاکستان از تروریست‌های مسلح جداست و ایران همواره به سیاست همسایگی خود پایبند است و اجازه نمی‌دهد که دشمنان و ایادی تروریست آنها این روابط را به ویژه در زمانی که نسل کشی و جنایات رژیم صهونیستی مسأله‌ی اول جهان اسلام است، تیره نمایند.

منبع: ایرنا

کد خبر 721212

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.