ارائه خدمات امدادی به ۸۳۰ نفر حادثه دیده در زمستان سال جاری

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان گفت: توسط امدادگران جمعیت هلال احمر کردستان در زمستان سال جاری به ۸۳۰ نفر حادثه دیده امدادرسانی شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر کردستان، پیام جلالی اظهار کرد: توسط امدادگران جمعیت هلال احمر کردستان در زمستان سال جاری به ۸۳۰ نفر حادثه دیده امدادرسانی شد که از این تعداد ۸۱۹ نفر حادثه دیده در برف و کولاک، هفت مورد جاده‌ای و چهار مورد خدمات حضوری بوده است.

وی افزود: در طرح زمستانه ۱۴۰۲، در پایگاه‌های امداد و نجات در محورهای مواصلاتی استان ۵۵۰ نفر اسکان اضطراری داده شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان با اشاره به آماده‌باش تیم‌های عملیاتی در برف و کولاک و بارندگی، تصریح کرد: افزون بر ۲۰۸ نفر روز، از امدادگران و نجات‌گران شعب تابعه برای امدادرسانی به مردم در فصل زمستان به صورت شبانه‌روزی جهت ارائه خدمات و کمک به هموطنان آماده‌باش هستند.

جلالی با بیان اینکه توسط تیم‌های عملیاتی که در تمام محورهای مواصلاتی این استان آماده‌باش هستند اقدامات امدادی و درمانی لازم صورت می‌گیرد، اضافه کرد: ۲۸ دستگاه آمبولانس، ۹ دستگاه خودروی ست نجات کمک‌دار و ۱۳ دستگاه وانت کمک دار نیز در سطح استان برای امدادرسانی به هموطنان به صورت شبانه‌روزی فعال است.

وی گفت: مردم در صورت گرفتار شدن در سوانح و حوادث با شماره ۱۱۲ ندای امداد برای دریافت خدمات امداد و نجات در هر ساعت از شبانه‌روز تماس بگیرند.

به گزارش ایمنا، در حال حاضر حدود یک هزار امدادگر و نجات‌گر سازماندهی شده در کردستان مشغول به فعالیت هستند و در حوزه جوانان و داوطلبان نیز ده هزار نفر فعالیت دارند.

کد خبر 721209

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.