کمبود سرمایه‌گذاری برای کشت مدرن علت کاهش بهره‌وری کشاورزی است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: میزان سرمایه‌گذاری پایین در بخش کشاورزی برای مدرن شدن کشت و تولید یکی از عوامل کاهش بهره‌وری در بخش کشاورزی است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، محمدحسین عطایی شامگاه -پنجشنبه بیست‌وهشتم دی‌ماه- در نشست صمیمی با بهره‌برداران بخش شال اظهار کرد: با یکپارچه‌سازی و تجمیع اراضی کشاورزی می‌توان بهره‌ وری در تولید و منابع آبی را افزایش داد.

وی با بیان اینکه دشت قزوین سابقه بسیار زیادی در کشاورزی نوین دارد که نمونه از استفاده از شیوه‌های مدرن در تولید محصولات کشاورزی است، اضافه کرد: واقعیت این است که با توجه به وضعیت منابع آبی چاره‌ای جز اجرای طرح الگوی کشت نداریم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین ادامه داد: میزان سرمایه‌گذاری پایین در بخش کشاورزی برای مدرن شدن کشت و تولید یکی از عوامل کاهش بهره‌وری در بخش کشاورزی است.

عطایی یادآور شد: با اقدامات انجام شده و طرح‌های ویژه چاره‌ای جز جلوگیری و محدود کردن کشت تابستانه محصولات آب بر نداریم. از طرفی متأسفانه کشت محصولات آب بر و غیر ضرور طی چند سال گذشته باعث تشدید در بحران منابع آبی استان شده است.

وی افزود: با همراهی و مشارکت کشاورزان و بهره برداران می‌توان از کشت محصولات آب بر جلوگیری و با کشت محصولات استراتژیک ضمن تولید و ایجاد درآمد کشاورزان به وضعیت منابع آبی نیز کمک کرد.

فرمانده قرارگاه امنیت‌غذایی استان قزوین ادامه داد: برای توسعه معیشت کشاورزان و بهره‌برداران باید با اقدامات مناسب و مشارکت کشاورزان کشاورزی را اقتصادی کرد. به همین جهت تشکیل شورای کشاورزی بخش و شهرستان با هدف مشارکت کشاورزان در پیشبرد اهداف بخش کشاورزی صورت می‌گیرد.

کد خبر 721208

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.