بودجه شهرداری اصفهان ۳ مرتبه اصلاح می‌شود / ۹۰ درصد عوارض و بهای خدمات ۱۴۰۳ تایید شد

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان جزئیات موارد مطرح شده در جلسه این هفته کمیسیون تلفیق شورای اسلامی این کلان‌شهر را تشریح کرد.

محمد نورصالحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به موارد مطرح شده در جلسه این هفته کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: در شرایط زمانی قرار داریم که بودجه سال آینده، اصلاح بودجه سال جاری و تصویب عوارض و بهای خدمات برای سال ۱۴۰۳ در دستور کار شورا است، بنابراین بیشتر وقت اعضا و کمیسیون‌ها برای این موضوع خواهد بود.

وی با بیان اینکه به‌طور معمول در این برهه زمانی سال، تعداد و زمان جلسات شورای اسلامی شهر اصفهان بیشتر می‌شود، زیرا باید تا پانزدهم بهمن جداول بهای خدمات و انواع عوارض سال آینده نهایی و تا پایان بهمن منتشر شود، افزود: طبق قانون، لایحه بودجه سال آینده شهرداری نیز باید تا پایان دی به شورا تقدیم شود و شورا نیز تا پایان بهمن وقت دارد که بررسی و تصویب آن را انجام دهد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه در جلسه علنی هفته جاری، اصلاح بودجه آبان سال جاری بررسی و تصویب شد، خاطرنشان کرد: نقش بودجه این است که برای مدت مشخص برنامه‌ریزی داشته باشد و به‌طور معمول تمام این پیش‌بینی‌ها درست از آب درنمی‌آید، بنابراین شهرداری‌ها هر ساله دو یا سه نوبت اصلاح بودجه دارند که نوبت اول اصلاح بودجه ۱۴۰۲ شهرداری اصفهان تیر و نوبت دوم نیز آبان انجام شد و به‌صورت احتمالی اصلاح بودجه برای اسفندماه نیز وجود خواهد داشت.

نورصالحی تاکید کرد: در اصلاح بودجه آبان، با توجه به مجموع اتفاقات رخ داده در شهر همچون افزایش هزینه‌ها، لزوم افزایش اعتبار پروژه‌ها یا جابه‌جایی ردیف‌ها، بودجه با افزایشی مواجه شد که بیشتر در زمینه زمینه‌های جاری و بقیه در بخش بودجه عمرانی است.

در جلسه این هفته کمیسیون تلفیق که حدود ۱۱ ساعت به‌طول انجامید، بیش از ۹۰ درصد بهای خدمات و عوارض شهرداری شامل تمام عوارض دریافتی شهرداری برای صدور پروانه ساختمانی با کاربری‌های مختلف، عوارض کسب و پیشه و بهای خدماتی همچون حمل‌ونقل عمومی و تفریحی اصلاح و تأیید شد تا در جلسه علنی شورا مصوب شود

وی افزود: با توجه به اینکه تمام خدمات و عوارضی که از شهروندان دریافت می‌شود، باید به تصویب شورای اسلامی شهر رسیده باشد و تا پانزدهم بهمن انتشار عمومی پیدا کند که این موارد پس از بررسی در کمیسیون‌های مربوطه، در کمیسیون تلفیق این هفته مرور شد تا بتوانیم در جلسه علنی آن را تصویب کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: در جلسه این هفته کمیسیون تلفیق که حدود ۱۱ ساعت به‌طول انجامید، بیش از ۹۰ درصد بهای خدمات و عوارض شهرداری شامل تمام عوارض دریافتی شهرداری برای صدور پروانه ساختمانی با کاربری‌های مختلف، عوارض کسب و پیشه و بهای خدماتی همچون حمل‌ونقل عمومی و تفریحی اصلاح و تأیید شد تا در جلسه علنی شورا مصوب شود.

نورصالحی با بیان اینکه این عوارض و بهای خدمات از این جهت اهمیت دارد که شهرداری بدون مصوبه شورا و انتشار عمومی آن نمی‌تواند مبالغ را از شهروندان دریافت کند، اضافه کرد: در جلسه علنی هفته آینده شورای اسلامی شهر اصفهان این موارد مطرح و تصویب خواهد شد و برای هیئت انطباق فرمانداری ارسال می‌شود تا در صورت تأیید، قبل از پایان بهمن، به‌صورت عمومی انتشار می‌یابد.

کد خبر 721207

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.