آموزش شنا به هزار و ۳۰۷ شهروند توسط شهرداری ارومیه

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه با اشاره به فعالیت های آموزشی استخر شهرداری گفت: در 10 سال گذشته ۷۸۰ نفر در این استخر دوره‌های آموزشی دیده‌اند اما طی شش ماه نخست امسال یکهزار و ۳۰۷ نفر را آموزش داده و در سطح استان آذربایجان غربی و بین استخرهای موجود رکورد زده ایم.

محمد نقی پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در آذربایجان غربی در رابطه با مأموریت‌های سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه و تشریح عملکرد این مجموعه طی دو سال اخیر اظهار کرد: این سازمان یک سازمان عریض و طویل بوده اما نتوانسته به نحو شایسته عرض اندام کرده و عملکرد واقعی خود را در معرض قضاوت قرار دهد.

وی در پاسخ به وجود انتقاداتی در راستای عدم انعکاس عملکرد این سازمان افزود: با تأمل در گذشته همواره سعی کرده‌ایم نگاهی به آینده داشته باشیم و تأکید بسیاری بر نگارش علمی و استاندارد گزارش عملکرد سازمان داشته‌ایم.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه با تأکید بر اهتمام برای اطلاع رسانی گسترده عملکرد این مجموعه گفت: شهروندان از رسالت و عملکرد سازمان به علت ناتوانی در ارائه آن اطلاعی نداشتند و در این راستا ضعف اساسی داریم.

نقی پور با اشاره به اقدامات انجام یافته برای ارائه عملکرد سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی تصریح کرد: ارائه گزارش آمار و عملکرد سازمان را بر اساس مدل کلانشهرهای موفق بومی سازی کرده و بر اساس سلایق و شاخص‌های خود اقدام به نگارش آمار و عملکرد سازمان در سه حوزه تخصصی فرهنگی، اجتماعی و ورزشی کرده و برای اولین بار به صورت نموداری و بر مبنای آمار و داده انتشار دادیم.

وی یادآور شد: برای اولین بار برای جلوگیری از اجرای برنامه‌های بی کیفیت و در راستای مدیریت هزینه‌ها، برنامه شش ماهه در سازمان و برای فرهنگسراها تدوین و این برنامه را بعد از اتمام مدت مربوطه ارزیابی و آسیب شناسی کردیم و این روند هم اکنون نیز ادامه دارد.

نقی پور عنوان کرد: یکی از اتفاقات بسیار خوب در سازمان فرهنگی در حوزه مدیریت طی دو سال اخیر جلوگیری از ریخت و پاش و مدیریت هزینه در راستای کاهش هزینه و افزایش کیفیت برنامه‌ها با تأکید بر برنامه‌های مشارکتی است.

وی اخذ مجوز برای کتابخانه شهرداری ارومیه که تحت مدیریت سازمان فرهنگی بود را یکی از مهمترین اقدامات ارزیابی کرد و ادامه داد: این مجموعه را از حالت محلی خارج و به صورت بین المللی درآوردیم.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی توجه به هوشمندسازی و سیستمی کردن در سازمان را جز دغدغه‌های اصلی عنوان کرد و یادآور شد: در این راستا توجه ویژه ای به استخر شهرداری داشته و نسبت به سیستمی کردن امور مربوط به بلیت‌ها اقدام و سانس‌های اختصاصی را در راستای خدمات رسانی بهتر به عموم پرسنل و شهروندان و اجرای عدالت حذف کردیم.

نقی پور با اشاره به رشد درآمدزایی در حوزه استخر شهرداری ارومیه گفت: استخری که کلاً هزینه بود به درآمدزایی خوبی رسید به نحوی که با بلیت ۳۰ هزارتومانی در سال ۹۸، ۱۵۴ میلیون تومان درآمد داشت و در سال ۱۴۰۲ در شش ماهه ۱۷ میلیارد ریال درآمد داشته است.

وی توجه به مقوله آموزش شنا را از رسالت‌های سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی دانست و تصریح کرد: در ده سال گذشته ۷۸۰ نفر در این استخر دوره‌های آموزشی دیده‌اند اما یکهزار و ۳۰۷ نفر آموزشی در شش ماهه اول داشته و در سطح استان رکورد زدیم.

نقی پور این استخر را جز تمیزترین استخرهای استان مطرح کرد و گفت: این استخر هم اکنون به عنوان یک استخر مرجع مطرح است.

کد خبر 721202

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.