اقتصاد گردشگری در گیلان تقویت می‌شود

وزیر میراث‌ فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بیان اینکه اقتصاد گردشگری در گیلان تقویت می‌شود، گغت: با توسعه زیرساخت‌های گردشگری و فراهم‌سازی امکانات می‌توان از مواهب ارزشمند تاریخی و طبیعی گیلان بهره گرفت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گیلان، سید عزت‌الله ضرغامی امروز _پنجشنبه بیست‌وهشتم دی_ در حاشیه سفر خود به استان گیلان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: گیلان ظرفیت‌ها و قابلیت‌های کم‌نظیری در بخش‌های مختلف دارد و سالانه میزبان میلیون‌ها گردشگر و مسافر است.

وی با بیان اینکه اقتصاد گردشگری در گیلان تقویت می‌شود، افزود: با توسعه زیرساخت‌های گردشگری و فراهم‌سازی امکانات می‌توان از مواهب ارزشمند تاریخی و طبیعی گیلان بهره گرفت.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از اجرای طرح جامع گردشگری در صومعه سرا در زمینی به مساحت ۴۰۰ هکتار خبر داد و خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح بزرگ گردشگری در این شهرستان برای بیش از ۸۰۰ نفر شغل ایجاد می‌شود.

ضرغامی با انتقاد از عملکرد ضعیف در حوزه تأمین و تقویت زیرساخت‌های گردشگری گیلان در ادوار گذشته تصریح کرد: دولت سیزدهم تلاش می‌کند در حوزه‌های مهم چالش‌ها و خلاءهای زیرساختی به ویژه در بخش گردشگری را پر کند.

وی با اشاره به اهمیت سفرهای استانی خود تصریح کرد: با بازدید از نقاط مختلف به دنبال حل ریشه‌ای مشکلات در همان منطقه هستیم زیرا تصمیم‌های که در محل گرفته می‌شود اثرگذارتر است تا اینکه در پایتخت و از پشت میز پیگیری شود.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری رفع موانع سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری را لازم و ضروری دانست و گفت: مانع‌زدایی در حوزه اشتغال و سرمایه‌گذاری بخش گردشگری مورد توجه است.

سید عزت‌الله ضرغامی در سفره یک‌روز خود به استان گیلان مورد استقبال سید کاظم دلخوش اباتری نماینده مردم شهرستان صومعه‌سرا و حسن محمدیاری نماینده شهرستان‌های تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس شورای اسلامی قرار گرفت و از برخی از آثار و ابنیه تاریخی و مکان‌های گردشگری شهرستان‌های صومعه‌سرا و ماسال بازدید کرد.

کد خبر 721197

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.