شهرستان دیواندره قطب دامپروری استان کردستان است

استاندار کردستان گفت: شهرستان دیواندره قطب دامپروری استان کردستان است به گونه‌ای از دو میلیون راس دام استان، حدود ۵۰۰ هزار راس آن به شهرستان دیواندره اختصاص دارد، در واقع ۲۵ درصد ظرفیت دامپروری استان متعلق به این شهرستان است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، اسماعیل زارعی‌کوشا شامگاه امروز _پنجشنبه بیست‌وهشتم دی_ در سفر خود به شهرستان دیواندره و در دیدار مردمی در مسجد جامع روستای گاوشله اظهار کرد: هدف از سفرهای شهرستانی این است که مسئولان از نزدیک با مسائل و مشکلات مردم آشنا شوند و برای حل آنها اقدام کنند.

وی افزود: استان کردستان در گذشته به دلیل درگیری‌های دوران دفاع مقدس و خیانت‌هایی که برخی گروهک‌های وابسته و مزدور به نام مردم کرد انجام دادند، فرصت‌های بسیاری را از دست داده است‌.

استاندار کردستان ادامه داد: امروز دیگر نباید اجازه دهیم فرصت‌ها از بین بروند که در این راستا اتمام پروژه‌های کلان نیمه‌تمام که بیش از ۲۰ سال است هنوز به بهره‌برداری نرسیده‌اند را در اولویت قرار داده‌ایم.

زارعی‌کوشا اضافه کرد: همه تلاش ما از آغاز دولت سیزدهم این بوده است که توجه دولت را به استان کردستان جلب کنیم که این مسئله با تبعیض مثبت و کار مضاعف اتفاق خواهد افتاد.

توجه ویژه دولت به کردستان شکل گرفته است

وی تاکید کرد: بنده به عنوان خادم شما اعلام می‌کنم که این توجه ویژه دولت به استان کردستان شکل گرفته که گواه این مدعا کسب رتبه اول استان کردستان در کشور در جذب اعتبارات سفرهای استانی رئیس‌جمهور بوده است‌.

استاندار کردستان تصریح کرد: طی دو سفر استانی رئیس‌جمهور به استان کردستان بالغ بر ۳۰ هزار میلیارد تومان در بخش‌های مختلف برای استان مصوب شده است که یک هزار و ۴۵۰ میلیارد تومان آن به شهرستان دیواندره اختصاص دارد.

زارعی‌کوشا گفت: شهرستان دیواندره قطب دامپروری استان کردستان است به گونه‌ای از دو میلیون رأس دام استان حدود ۵۰۰ هزار رأس آن به شهرستان دیواندره اختصاص دارد، در واقع ۲۵ درصد ظرفیت دامپروری استان متعلق به این شهرستان است.

وی ادامه داد: استان کردستان در آستانه یک جهش عمرانی، زیرساختی، اقتصادی، عمران شهری و روستایی قرار گرفته که در راستای تحقق این مهم دستگاه‌های مختلف پای کار آمده‌اند.

استاندار کردستان خاطرنشان کرد: پروژه‌های کلانی برای استان کردستان تعریف شده که پیش‌بینی می‌کنیم در انتهای نیمه اول سال آینده دوباره میزبان رئیس‌جمهور در استان باشیم که به طور قطع تعدادی از این پروژه‌های کلان به شهرستان دیواندره اختصاص خواهد داشت.

کد خبر 721191

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.