سبد تخفیف بر عوارض شهری تا پایان اسفند معتبر است

مدیر تشخیص و وصول درآمدهای عمومی شهرداری یزد سبد تخفیف بر عوارض متعدد شهری تا پایان اسفندماه سال جاری در شهرداری یزد معتبر است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی شهرداری یزد، رضا الهیاری در خصوص هزینه‌کرد عوارض در پروژه‌های متعدد، اظهار کرد: یکی از وظایف شهرداری‌ها و مدیریت اداره تشخیص و وصول درآمدهای عمومی شهرداری یزد بحث تشخیص، تعرفه، عناوین و بهای خدمات شهرداری یزد برای سال آینده است.

وی از اعمال سبد تخفیف بر عوارض متعدد تا پایان اسفندماه خبر داد و افزود: ۵ درصد عوارض زیربنای ساختمان تا بهمن ماه سال جاری تخفیف نقدی دارد و شهروندانی که به شهرداری برای پرداخت عوارض و یا درخواست صدور پروانه ساختمانی مراجعه کنند مشمول این تخفیف خواهند شد.

مدیر تشخیص و وصول درآمدهای عمومی شهرداری یزد ادامه داد: در حوزه پسماند دو تخفیف ۵۰ درصد پسماند غیرمسکونی همراه با فیش کسر پیشه تا آخر اسفندماه و تخفیف ۲۰ درصدی پسماند مسکونی نیز تا پایان اسفند ماه در فیش‌های نوسازی نیز اعمال خواهد شد.

وی ادامه داد: در صورت پرداخت عوارض ساختمانی ۹ درصد زیان دیرکرد مشمول این افراد خواهد شد و اخیراً با توجه به قوانین پایدار ابلاغ شده دو درصد کاهش شاخص پی دارایی را نیز شامل خواهند شد.

الهیاری با اشاره به ۲۵ درصد تخفیف کسر پیشه برای کسبه در راستای پرداخت عوارض تابلو منصوبه دوم ادامه داد: ۲۰ درصد تخفیف عوارض خودرو نیز برای افرادی که عوارض خودرو خود را تا پایان اسفندماه پرداخت کنند اعمال خواهد شد که شهروندان می‌توانند به کلیه دفاتر پیشخوان یزد، مراکز تعویض پلاک و مراکز پلیس +۱۰ مراجعه کرده و یا به صورت برخط در سایت شهرداری یزد عوارض خودرو خود را پرداخت کنند.

مدیر تشخیص و وصول درآمدهای عمومی شهرداری یزد با اشاره به درآمد پایدار شهرداری‌ها بیان کرد: قانون درآمد پایدار شهرداری‌ها بر مبنای این است که عوارضی که شهرداری‌های کشور دریافت می‌کنند بر اساس موازین قانونی و ترتیبات وصول و نوع عوارض یکسان‌سازی شده باشد.

وی افزود: تناسب وضع عوارض با توجه به شرایط محلی و دسته‌بندی شهرداری‌ها و برنامه‌ریزی در جهت وضع عوارض بر بهره‌برداری به جای عوارض بر سرمایه‌گذاری که می‌تواند تورم در بخش مسکن و ملک را کاهش دهد، در نظر گرفته می‌شود.

الهیاری با بیان اینکه حفظ منافع مردم اولویت شهرداری است، عنوان کرد: عدم اخذ عوارض مضاعف، عدم اجحاف و تبعیض در اخذ عوارض در میان اشخاص حقیقی و حقوقی و توجه به افراد ناتوان در پرداخت و لحاظ مالیات برای گروه‌های پیش‌بینی شده نیز از دیگر اقدامات مشخص شده در راستای حفظ منافع مردم است.

وی افزود: عوارض و بهای خدمات دو موضوع جداگانه است و بهای خدمات کارمزدی است که به صورت قانونی در ازای ارائه خدمت به مردم دریافت می‌شود.

مدیر تشخیص و وصول درآمدهای عمومی شهرداری یزد ادامه داد: بهای خدمت شامل رفت و روب معابر، جمع‌آوری زباله و دفن آنها و سایر موارد است و نکته قابل توجه این است که تمام بهای خدماتی که شهرداری دریافت می‌کند هزینه‌های یک‌ماه مدیریت پسماند را پوشش نمی‌دهد در صورتی که قانون مشخص کرده است که بهای خدمات باید به میزان قیمت تمام شده باشد.

کد خبر 721164

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.