حکمرانی استانی به حل مسائل کمک می‌کند

وزیر کشور گفت: اگر ما بخواهیم امور را صرفا از مرکز اداره کنیم، اشتباه است، باید مسئولیت‌ها در واحدهای استانی و شهرستانی تقسیم شود و مدیریت توزیع شده باشد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌رضوی، احمد وحیدی امروز_ بیست‌وهشتم دی‌، در آئین افتتاح پویش مردمی‌سازی مدیریت مصرف با کاهش ۱۰ درصدی در بخش خانگی که در کارخانه چسب سامد مشهد برگزار شد، اظهار کرد: برای من حضور در این مجتمع صنعتی از چند جهت مسرت‌بخش بود. یکی افتتاح پویش مردمی مدیریت مصرف گاز است.

وی افزود: اگر مردم را در هر طرحی دخیل کنیم، به بهترین وجه می‌توانند اقتصاد خانوار را اداره و به اقتصاد ملی کمک کرده و در نتیجه بسیاری از تنگناها، کمبودها و ضعف‌ها را جبران کنند، این پویش یکی از کارهای بسیار ارزشمندی است که همه مردم را درگیر موضوع می‌کند، همه مشارکت می‌کنند و این مشارکت عمومی، مشارکت در فرهنگ، اقتصاد، امور اجتماعی و سیاسی را بیشتر می‌کند.

وحیدی ادامه داد: هر فرمولی که به مشارکت مردم در همه حوزه‌ها کمک کند، حتماً کار بسیار ارزشمندی است. هرچه می‌توانیم باید این پویش را توسعه دهیم، تشویق کنیم و در همه حوزه‌ها پیش ببریم. شهرداری نیز کار خوبی انجام داده که باشگاه کشاورزی مردمی است، مردم در این باشگاه درگیر شده و در واقع مردمی‌سازی اقتصاد است.

وزیر کشور بیان کرد: سال گذشته یک کار ارزشمند جهادی در خصوص گاز انجام شد که درست تبیین نشد، سال گذشته در اروپا حدود ۶۰ هزار نفر در اثر سرما جان سپردند، اما در ایران با وجود همه این مسائل یک نفر به خاطر سرمازدگی دچار مشکل نشد که به دلیل این هماهنگی‌ها و این کار جهادی بود، اگر سال‌جاری نیز با چنین سرما و کمبودی مواجه شویم بهتر از سال گذشته توسط این یکپارچه‌سازی‌ها مدیریت خواهیم کرد.

وی در خصوص حکمرانی استانی عنوان کرد: اگر ما بخواهیم امور را صرفاً از مرکز اداره کنیم، اشتباه است. باید مسئولیت‌ها در واحدهای استانی و شهرستانی تقسیم شود و مدیریت توزیع شده باشد. نمی‌توان مسائل را با مدیریت تمرکزی از یک نقطه حل کرد، این کار نه شدنی و نه مطلوب است، مدیران محلی نیز باید هرچه بیشتر در تصمیمات مشارکت داشته باشند؛ زیرا این حکمرانی استانی به مسائل کمک می‌کند.

وحیدی با اشاره به اینکه کارخانه‌ها و صنایع ما مدیران مسئول، متعهد و علاقه‌مند به توسعه و پیشرفت کشور دارند، تصریح کرد: صنعتی که برنامه صادرات، طرح توسعه و خلاقیت و نوآوری نداشته باشد، محکوم به میرایی است، صنعت باید طرح صادرات خود را تقویت کند و برنامه توسعه داشته باشد.

وزیر کشور اضافه کرد: برخی فکر می‌کنند توسعه، گرفتن پول از بانک است، در حالی که بزرگ‌ترین سرمایه همین صنایع هستند که اگر وارد بورس شوند، مردم شریک شده و بهره‌مند می‌شوند و صنعت نیز برنده می‌شود، فهم این زنجیره‌ها و ارزشی که دارند، بسیار ارزشمند است.

کد خبر 721162

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.