ظرفیت‌های علمی دانشگاه‌ها باید مورد استفاده قرار گیرد

رئیس پژوهشگاه قوه قضائیه گفت: ظرفیت‌های خوب علمی در دانشگاه‌ها وجود دارد که مورد استفاده قرار نمی‌گیرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از مرکزی، حجت الاسلام مهدی هادی پیش از ظهر امروز پنجشنبه_ بیست و هشتم دی_ در حاشیه افتتاح پنجمین مرکز پژوهشی مشترک قوه قضائیه، دانشگاه و حوزه‌های علمیه در استان مرکزی، در جمع خبرنگاران اظهارکرد: این مرکز می‌تواند تعاملات بین مجموعه‌ها را افزایش دهد.

وی افزود: در چهار استان فارس، مازندران، اصفهان و خراسان رضوی، چهار مرکز پژوهشی مشترک را افتتاح کردیم و امروز هم پنجمین مرکز در استان مرکزی افتتاح شد.

رئیس پژوهشگاه قوه قضائیه تصریح کرد: از جمله اهداف تشکیل این مرکزی پژوهشی، افزایش هم افزایی میان دادگستری و مجموعه‌های علمی در استان و استفاده از ظرفیت متقابل است.

وی اضافه کرد: تعاملات بین دستگاهی در کشور، کم صورت می‌گیرد، داده‌ها و اطلاعاتی در دادگستری داریم که در حالت عادی دانشجویان از این اطلاعات محروم هستند.

وی ادامه داد: امید می‌رود این مرکز نقطه اتصال این دستگاه‌ها باشد تا این مجموعه‌ها از ظرفیت‌های یکدیگر بیشتر استفاده کنند.

هادی گفت: دادگستری از طریق این مرکز، جلسات نقد و تحلیل را به فضای دانشگاه و حوزه‌های علمیه می‌آورد و از ظرفیت اساتید دانشگاه در دادگستری بیشتر استفاده خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: بسیاری از پایان نامه‌ها و رساله‌ها در کشور کاربردی نیستند، بنابراین حمایت و جهت دهی رساله‌ها و پایان‌نامه‌ها در دانشگاه از جمله اهداف این مرکز پژوهشی است تا نیازها و مشکلاتی که قوه قضائیه با آن روبروست است، از این طریق رفع شود.

رئیس پژوهشگاه قوه قضائیه با بیان اینکه این مرکز می‌تواند موضوعات کاربردی را برای پایان نامه به دانشگاه و دانشجویان ارائه دهد، اظهارکرد: این مرکز می‌تواند حمایت مادی و معنوی از پایان نامه‌ها داشته باشد تا مشکلات ومسائل قوه قضائیه و استان از طریق این مرکز تا حد ممکن رفع شود.

کد خبر 721151

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.