۳ ایستگاه سنجش آلودگی هوا در مازندران فعال شدند

۳ ایستگاه سنجش آلودگی هوا با حضور معاونت نیروی انسانی سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور در سه شهر مازندران راه‌اندازی شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، امروز _پنجشنبه بیست‌وهشتم دی_ همزمان با هفته پاک سه پروژه ایستگاه سنجش هوا به صورت آنلاین همزمان در سه شهر نکا، چالوس و آمل با حضور معاونت نیروی انسانی سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور در میدان ۱۷ شهریور آمل راه‌اندازی و شروع به فعالیت کرد.

ایرج حشمتی معاون انسانی سازمان حفاظت محیط زیست کشور در این مراسم با اشاره به اینکه هزینه این سه ایستگاه با توانمندی شرکت دانش‌بنیان داخلی احداث شده است، اظهار کرد: در این پروژه پارامترهایی در نظر گرفته شده اما هنوز دسترسی به آن مرحله سنسورهای نهایی نهایی نشده است.

وی افزود: در مازندران و شهرهای شمالی کمتر انباشت آلایندگی صنعتی وجود دارد و با همان سیستم‌های ساخت ایران می‌توان نتیجه موردنظر را احصا کرد.

حشمتی با بیان اینکه ایستگاه سنجش آلودگی هوا بر دو مبنای استاندارد گازی و سنسورهای گازی است، عنوان کرد: برای سه ایستگاه مازندران بالغ بر ۲ میلیارد تومان هزینه شد که از مصوبات سفر ریاست جمهوری به عنوان پایش آلودگی هوای استان مازندران در نظر گرفته شده بود.

معاونت سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور خاطرنشان کرد: مردم این سه شهر می‌توانند با نصب اپلیکیشن از وضعیت آلودگی هوای شهرشان آگاهی یابند.

عطالله کاویانی مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران نیز در ادامه با اشاره به اینکه برخی از شهرهای استانداردها لازم را نداشته و نیاز به این داده‌های هوا بوده تا بتوان سامانه سنجش راه‌اندازی کرد، گفت: آمل به دلیل تراکم وسایل نقلیه و حجم صنایع تولیدی در اولویت راه‌اندازی این ایستگاه قرار داشت.

وی با اعلام اینکه سه ایستگاه متفاوت سنجش آلودگی هوا از شرق به غرب استان مازندران در این هفته افتتاح شد، عنوان کرد: دو ایستگاه برخط دیگر به شکل آنلاین همزمان با ایستگاه آمل به بهره‌برداری رسید.

کاویانی با تاکید بر اینکه مازندران شرایط اضطرار هوا را نداشته است، اظهار داشت: تاکنون سه جلسه کارگروه برای این محوریت برگزار شد تا هشدارهای لازم به دستگاه‌های مرتبط داده شود.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست مازندران با بیان اینکه جهت آگاهی‌سازی مردم نیاز به احداث نمایشگر استان در شهری جهت اعلام وضعیت آلودگی هوا است، گفت: در این راستا باید از ظرفیت شهرداری استفاده شده و به احداث این ایستگاه‌ها پرداخت.

کاویانی خاطرنشان کرد: در حال حاضر مهم‌ترین نیاز مازندران رسیدگی به این زیرساخت‌ها و بخش دیگر اطلاع‌رسانی و ایجاد آرامش به مردم است.

کد خبر 721139

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.