مسیر مناسبی برای متروی قم در نظر گرفته شده است

استاندار قم با تاکید بر اینکه در مناطق پرجمعیت شهر وجود مترو ضروری است، گفت: مسیر درستی برای متروی قم در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سید محمد آقامیری در جلسه شورای سازمان با تاکید بر اینکه در مناطق پرجمعیت شهر وجود مترو ضروری است، اظهار کرد: مسیر درستی برای متروی قم در نظر گرفته شده است اما آغاز مسیر اگر از مسجد جمکران بود، مسافر پذیری بیشتری وجود داشت.

وی گفت: مترو باید در مسیرهای مسافر پذیر احداث شود تا بار ترافیکی را کاهش داده و هزینه‌های آتی را برای مدیریت شهری کاهش دهد.

استاندار قم خاطرنشان کرد: ذات پروژه‌های قطار شهری سودده نیست و اینجا سود شهرداری در کاهش هزینه است.

آقامیری با اشاره به اینکه نباید تأخیر را در پروژه تحمل کرد ابراز کرد: تأخیر ۴۸ ماهه در افتتاح پروژه قطار شهری صحیح نیست زیرا ۴۸ ماه آینده، استهلاک در سازه‌ها ایجاد می‌شود و نیاز به بازسازی در برخی قسمت‌ها به وجود می‌آید بنابراین باید با برنامه‌ریزی مناسب هر چه سریع‌تر آن را راه اندازی کرد.

وی با اشاره به اینکه اتفاقات خوبی در سال‌های اخیر در سازمان قطار شهری و پروژه متروی قم رخ داده است ادامه داد: یکی از مشکلات این است که ما پروژه را به جای اول از پایان شروع می‌کنیم.

استاندار قم گفت: مغز متفکری که پیشت تصمیم‌گیری برای اجرای طرح‌هایی مانند منوریل و متروی قم بوده، نقطه آغاز پروژه را از جای مناسبی انتخاب نکرده است.

کد خبر 721121

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد رضا IR ۱۰:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۹
    4 0
    با سلام خدمت استاندار محترم همان مغز متفکر هم در خصوص احداث بلوار مرجعیت هم خوب عمل نکرده است چرا که باید برای کاهش بار ترافیکی در بلوار غدیر و بلوار امین دقیقا موازی با این دو بلوار با فاصله ی کمی مثلاً به پهنای پارک علوی بلوار دیگری کشیده می شد ولی بلوار مرجعیت تاثیر چندانی نمی تواند در کاهش بار ترافیک بلوارهای غدیر و امین داشته باشد حالا هم تا منازل ۵۶۰ هکتاری تمام نشده اند باید فکری برای احداث این بلوار موازی انجام شود با تشکر
  • IR ۰۸:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
    2 0
    واقعا اینجور با بیت المال این مردم بازی می کنید ،این مردم بشما اعتماد کرده اند و به این صورت حیف میل میشود،انگار نه انگار روز حسابی هم هست .بقول پیامبر از ما نیست آنکسانی که در حکومت‌ها مسولیتی را قبول می کنند و بدرستی انجام نمیدهند
  • IR ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
    3 0
    وجودمترودرخیابان امامزاده ابراهیم کدام مشکل ترافیکی راحل می کندمگرهمه ساکن لب خیابان هستند.متروبایدازمیدان مطهری وچهارراه بازاربه نقاط دوردست انشعاب وخدمات دهی نماید.
  • آشنای غریبه IR ۱۹:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
    3 0
    استاندارعزیز،اطلاعات رو دقیق بده،علت اجرای پروژه ازایستگاه پایانی ،وجود دپو پارکینگ در انتهای خط می باشد که باید زودتر تکمیل شود که مرکز کنترل حرکت قطار ها در دپو پارکینگ می باشد،به جای این حرف ها پیگیر بودجه های ملی باشید تا کل خط از ابتدا تا انتها تکمیل بشه،