۲۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۸
هتل‌های دبی سبز می‌شود

امارات نخستین رقابت تمبر گردشگری پایدار دبی (DST) را برگزار کرد که بر اساس آن، هتل‌ها باید راهکارهای پایدار و دوستدار محیط زیستی نظیر بازیافت پلاستیک و مدیریت غذاهای باقی‌مانده را ارائه دهند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، غذاهای باقی‌مانده در هتل‌های سبز دبی به بانک غذای امارات متحده عربی داده می‌شود که در نهایت بین افراد نیازمند توزیع می‌شود. این هتل‌ها همچنین زباله‌های مواد غذایی را به کمپوست تبدیل می‌کنند. بعضی از هتل‌های دبی دستگاه‌های بازیافت ضایعات غذایی دارند که می‌تواند موادغذایی باقی‌مانده را خشک و به خاک کمپوست تبدیل کند؛ از هر ۸۰ کیلوگرم غذای دور ریخته‌شده ۱۵ کیلوگرم کود به دست می‌آید.

این موارد تنها چند مورد از ابتکاراتی است که به هتل‌ها کمک کرده است تا در اولین جوایز تمبر گردشگری پایدار دبی (DST) به استاندارد طلا دست پیدا کنند.

در مراسم نخستین رقابت تمبر گردشگری پایدار دبی (DST) که روز چهارشنبه برگزار شد، در مجموع هفتاد هتل در دبی گواهی سبز دریافت کردند که توانسته بودند ۱۹ الزامات پایداری که توسط اداره اقتصاد و گردشگری دبی (DET) تعیین شده بود، برآورده کنند.

هتل‌ها در دسته‌های طلایی، نقره‌ای و برنزی طبقه‌بندی شدند که بر اساس مولفه‌هایی نظیر مدیریت زباله، آب و انرژی و همچنین آموزش مهمانان، تعامل با جوامع محلی و آموزش کارمندان مورد سنجش قرار گرفتند.

از سال ۲۰۱۴، این سازمان کتابچه راهنمایی موسوم به نام «۱۲ قدم آسان برای پایداری» را منتشر می‌کند که هتل‌ها را قادر می‌سازد تا تغییرات کوچکی را برای کاهش مصرف آب و انرژی اعمال کنند.

این هتل‌ها از طریق تعهد خود به حفاظت از محیط زیست و مسئولیت اجتماعی، نقش مهمی در پیشبرد اهداف پایداری بخش گردشگری، حمایت از هدف کربن‌صفر ۲۰۵۰ امارات متحده عربی و تحقق اهداف برنامه اقتصادی دبی (D33) دارند.

این جوایز به رسمیت شناخته شدن پایداری هتل‌های شهر کمک خواهد کرد و به این ترتیب مسافران بین‌المللی که به دنبال تجربیات پایدار هستند، می‌توانند انتخاب‌های صحیحی داشته باشند.

بزرگترین تغییراتی که هتل‌های دبی اجرا کرده‌اند، بازیافت پلاستیک‌های یک‌بار مصرف بوده است که نه‌تنها کاهش انتشار کربن بلکه دانش و فرهنگ استفاده از بطری‌های قابل استفاده مجدد را ارتقا بخشیده است.

در سال ۲۰۲۱، دبی اولین شهر در منطقه بود که الزامات پایداری اجباری را به عنوان بخشی از سیستم طبقه‌بندی هتل‌ها ایجاد کرد و چارچوبی را برای هتل‌های دبی فراهم کرد تا ردپای کربن خود را کاهش دهند و آن‌ها را ملزم می‌کرد تا گزارش‌های پایداری را در اختیار بازرسان DET قرار دهند.

هتل‌های دبی سبز می‌شود

کد خبر 721074

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.