همه بسترها برای انتخابات عادلانه و بدون تبعیض را باید فراهم کنیم

وزیر کشور با بیان اینکه باید همه بسترها را برای انتخابات عادلانه و بدون تبعیض فراهم کنیم، گفت: در خراسان‌رضوی از گروه‌های مختلف برای اجرای انتخابات کمک گرفته شده که اقدام خوبی است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان رضوی، احمد وحیدی در همایش آموزشی توجیهی فرمانداران در شعب اخذ رأی انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری که صبح امروز _پنجشنبه بیست‌وهشتم دی_ در مجتمع آیه‌های مشهد که با عنوان همایش «امانتدار رأی مردم» در مشهد برگزار شد، اظهار کرد: افزایش ۱۵ درصدی شعب اخذ رأی در خراسان‌رضوی اقدام قابل تقدیری است، این اقدام موجب تسهیل اخذ رأی و تسهیل مشارکت می‌شود.

وی با بیان اینکه باید همه بسترها را برای انتخابات عادلانه و بدون تبعیض فراهم کنیم، افزود: در خراسان‌رضوی از گروه‌های مختلف برای اجرای انتخابات کمک گرفته شده که اقدام خوبی است.

به گفته وزیر کشور فعالیت کمیته‌های نخبگانی در ستاد انتخابات خراسان‌رضوی موجب اتفاقات خوب در این زمینه می‌شود، تبلیغات در این دوره به خوبی تسهیل می‌شود و از صداوسیما تا امکانات در شهرها برای این امر ساماندهی شده است.

وی با اظهار خوشحالی از بودن در جمع کسانی که به دور هم گرد آمده‌اند تا بزرگ‌ترین رویداد سیاسی کشور را در یازدهم اسفند به بهترین نحو رقم بزنید، گفت: یازدهم اسفند، یک جشن ملی است، جشنی برآمده از مردم‌سالاری دینی در ایران که نماد عالی حضور مردم در صحنه تصمیم‌گیری، انتخاب و تحقق اراده مردم برای اداره کشور است.

وحیدی خاطرنشان کرد: شما امانت‌دار مردم هستید، رهبر معظم فرمودند «رأی مردم حق‌الناس است» و شما کسانی هستید که با تمام قدرت می‌خواهید این رأی را پاسداری کنید، در سلامت آرا را شمارش و اعلام کنید و این جایگاه مهم امنیت‌داری ملت که به شما سپرده می‌شود، بسیار جایگاه مهمی است.

وزیر کشور با اشاره به گسترش شعب انتخاباتی در شهر مشهد افزود: گاهی در گذشته اتفاقاتی می‌افتاد که مردم دسترسی راحت به شعبه نداشتند، وظیفه ماست که امکانات را برای آحاد مردم به منظور مشارکت آسان‌تر فراهم کنیم، از این‌رو صندوق باید به‌راحتی در دسترس باشد.

وحیدی اضافه کرد: گسترش شعب انتخاباتی را باید در حوزه‌های مختلف و به روش‌های مختلف انجام داد، صندوق‌های سیار باید قادر باشند که هر کسی در هر جایی که آماده رأی دادن است، بتواند رأی دهد.

وی افزود: اولین مسئله ما سلامت انتخابات است که کشور ما از حیث سلامت در انتخابات نمونه است و اگر دشمنان ما بوق‌های تبلیغاتی جهانی از حقیقت انتخابات ما را رونمایی کنند، خواهند دید که این انتخابات بهترین و سالم‌ترین انتخابات در دنیاست.

به گزارش ایمنا، انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، یازدهم اسفند در کشور برگزار می‌شود، استان خراسان‌رضوی شامل ۱۲ حوزه انتخابیه است و ۱۸ کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی و شش کرسی نمایندگی در مجلس خبرگان رهبری دارد.

کد خبر 721072

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.