بهترین شهرهای اروپایی برای مهاجرت

برن سوئیس به‌واسطه هوای پاک و خیابان‌های امن، برای سومین سال متوالی در صدر جدول بهترین شهرهای اروپایی برای مهاجرت قرار گرفت.

‌به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، تحلیلگران با ارزیابی بیش از ۵۰۰ مکان در سراسر جهان، به معرفی شهرهایی پرداختند که مهاجران در آن بیشترین احساس راحتی را دارند. طبق بررسی‌ها، شهرهای سوئیسی، هلندی و اسکاندیناوی نیز در میان ۱۰ شهر برتر برای زندگی جای گرفتند که در این میان امکانات برتر، حداقل آلودگی هوا و نرخ پایین جرم و جنایت، برن را به شهری بسیار جذاب برای مهاجران و خانواده‌هایشان تبدیل می‌کند و در صدر جدول قرار داد.

این رتبه‌بندی بر اساس عوامل مختلف زندگی از جمله مواردی مانند دسترسی به یک شبکه اجتماعی و امکانات تفریحی و فراغتی انجام گرفته است که به‌ویژه برای مهاجران مهم هستند.

بهترین شهرهای اروپایی برای مهاجرت

بهترین شهر اروپا برای مهاجرت

برن سوئیس بار دیگر بر اساس رتبه‌بندی کارشناسان به‌عنوان زیست‌پذیرترین شهر در اروپا رتبه‌بندی شده است. هوای پاک و خیابان‌های امن، پایتخت غیررسمی سوئیس را برای سومین سال متوالی در صدر جدول قرار داده است.

با این حال در سطح گسترده‌تر، تغییرات قابل‌توجهی در رتبه‌بندی‌ها رخ داده است، به‌طوری که بعضی از شهرهای بسیار محبوب اروپایی با کاهش امتیاز مواجه بوده‌اند. فقدان مسکن مقرون‌به‌صرفه و در کل مشکلات مسکن کپنهاگ را از رتبه اول به پنجم تنزل درجه داد. هیچ شکی در جذابیت‌های پایدار پایتخت دانمارک وجود ندارد، اما دسترسی به یک مکان مقرون‌به‌صرفه برای زندگی بخش مهمی از زیست‌پذیری یک شهر است. کپنهاگ هنوز یک شهر عالی برای مهاجران و بسیار زیست‌پذیر است، اما شاهد کاهش رتبه بوده است‌.

بهترین شهرهای اروپایی برای مهاجرت

خروج شهرهای محبوب از لیست ۱۰ شهر برتر

دوبلین نیز به دلیل مشکلات مسکن دچار تنزل رتبه شد که این امر پس از ۱۰ سال آن را به‌طور کامل از لیست ۱۰ رتبه برتر خارج کرد. پایتخت ایرلند اکنون در جایگاه یازدهم قرار دارد. دوبلین تا حدودی قربانی موفقیت خود در امر مهاجرپذیری شده است، زیرا مقاصد محبوب برای مهاجران پس از موفقیت با کاهش دسترسی به مسکن مناسب مواجه می‌شوند.

مسائل مربوط به در دسترس بودن مسکن همچنین موجب شده است که لوکزامبورگ و دوسلدورف در مقایسه با سال ۲۰۱۳ از لیست ۱۰ شهر برتر خارج شوند. دوسلدورف همچنین با افزایش امتیاز تنش‌های سیاسی‌اجتماعی به دلیل افزایش تهدیدات ناشی از حملات تروریستی در آلمان طی دهه گذشته مواجه بوده است.

بهترین شهرهای اروپایی برای مهاجرت

دیگر شهرهای برتر اروپایی برای مهاجرت

ادینبورگ همچنان زیست‌پذیرترین مقصد انگلستان است و در رده هفدهم قرار دارد. آبردین اسکاتلند نیز امتیاز بالایی دارد و رتبه ۲۴ را به خود اختصاص داده است، با این حال گلاسکو در رده ۴۷ به دلیل سطوح بالاتر جرم و جنایت امتیاز کمتری کسب کرد.

لندن در رتبه‌بندی جدید جایگاه ۳۷ را حفظ کرد و همچنان شهری بسیار جذاب با امکانات عالی، شبکه حمل‌ونقل عمومی جامع و گزینه‌های تفریحی مناسب برای مهاجران است.

بهترین شهرهای اروپایی برای مهاجرت

کد خبر 721040

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.