آموزش‌های هلال‌احمر در ۴ منطقه حاشیه‌نشین شهر ایلام ارائه می‌شود

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان ایلام گفت: آموزش آمادگی در مخاطرات و کمک‌های اولیه هلال‌احمر در چهار منطقه حاشیه‌نشین این استان ارائه خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، غلامرضا علی‌محمدی اظهار کرد: این برنامه از اول بهمن ماه با حضور مسئولان استانی و شهرستانی با همکاری معاونت‌های جوانان، آموزش و پژوهش، امداد و نجات، داوطلبان، شعبه هلال احمر شهرستان ایلام و خانه‌های هلال آغاز خواهد شد.

وی افزود: بر اساس تفاهم‌نامه منعقد شده بین هلال‌احمر و سازمان امور اجتماعی وزارت کشور اجرای برنامه‌های سلامت اجتماعی، کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در قالب آموزش آمادگی در مخاطرات و کمک‌های اولیه در مناطق حاشیه‌نشین استان اجرا می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان ایلام اضافه کرد: از سوی وزارت کشور چهار منطقه حاشیه‌نشین به جمعیت هلال‌احمر استان ایلام اعلام شده است و در این مناطق چهارگانه حاشیه‌نشین آموزش‌های همگانی برای کودکان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان ارائه خواهد شد.

علی‌محمدی ادامه داد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده آموزش برای کودکان سه ساعت، نوجوانان چهار ساعت، جوانان شش ساعت و بزرگسالان هشت ساعت آموزش کمک‌های اولیه توسط مربیان جمعیت هلال‌احمر ارائه خواهد شد.

وی تاکید کرد: هدف از اجرای این برنامه آموزش همگانی و توانمندسازی مردم حاشیه‌نشین برای مقابله با بحران‌ها است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان ایلام با بیان اینکه قرار است در هریک از مناطق حاشیه‌نشین ۱۰۰ نفر آموزش‌های همگانی را فرابگیرند، گفت: ۴۰۰ نفر با آموزش‌های هلال‌احمر آمادگی لازم را در مواجه با بحران‌ها فرامی‌گیرند.

علی‌محمدی افزود: بعد از پایان آموزش‌ها در مناطق حاشیه‌نشین استان دور دوم آموزش‌ها نیز توسط تیم‌های سحر در خصوص آموزش‌های حمایت روانی در حوادث و بلایا در این مناطق آموزش داده می‌شود.

منبع: ایرنا

کد خبر 721030

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.