راه‌اندازی نسل جدید به‌اشتراک‌گذاری خودروها در لاس‌وگاس

سرویس به‌اشتراک‌گذاری خودروهای الکتریکی لاس‌وگاس توسط یک استارت‌آپ آلمانی راه‌اندازی شد که امکان کنترل از راه دور خودروها را برای اپراتورها فراهم می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، یک استارت‌آپ آلمانی، سرویس «خودروی الکتریکی اشتراکی از راه دور» را در لاس‌وگاس راه‌اندازی کرده است. مسافران این سرویس با کلیک روی یک دکمه، یک خودروی الکتریکی بدون راننده درخواست می‌کنند. پس از سوار شدن به خودرو نیز اپراتور از دفتر مرکزی این وسایل‌نقلیه با آن‌ها احوال‌پرسی می‌کند و کنترل وسیله نقلیه را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد.

راه‌اندازی نسل جدید به‌اشتراک‌گذاری خودروها در لاس‌وگاس

نسل جدید خودروهای الکتریکی اشتراکی در لاس‌وگاس

خودروهای الکتریکی اشتراکی جدید لاس‌وگاس شامل سیستم کنترل از راه دور توسط انسان می‌شود تا وسیله نقلیه را به کاربران برسانند و پس از پایان مسیر آن را تحویل بگیرند. خودرو تا هر زمان که مسافر نیاز دارد در کنترل وی خواهد بود و پس از آن در اختیار اپراتور قرار می‌گیرد که این امر دردسر پارک کردن ماشین را به‌طور کامل برطرف می‌کند.

اپراتورها در دفتر مرکزی یک شبیه‌ساز ماشین با چرخ، پدال، ترمز و سه صفحه نمایش در اختیار دارند که به کمک آن خودروها را می‌رانند. شرایط آن‌ها کاملاً مانند رانندگی با یک وسیله نقلیه معمولی است و در آن باید فشارهای ناشی از رانندگی و نگرانی از تصادف نکردن را متحمل شوند.

راه‌اندازی نسل جدید به‌اشتراک‌گذاری خودروها در لاس‌وگاس

سرویس خودروی الکتریکی اشتراکی از راه دور یک سرویس حمل‌ونقل کاملاً جدید محسوب می‌شود و مدیرعامل شرکت توسعه‌دهنده آن را نسل‌دوم به اشتراک‌گذاری خودرو معرفی کرده است، زیرا بر بزرگ‌ترین چالش‌های امروزی خودروهای اشتراکی همچون حرکت به سمت وسیله نقلیه و پارک کردن غلبه می‌کند.

توسعه‌دهنده معتقد است این وسایل می‌تواند به‌معنای واقعی تغییر ایجاد کند، به‌ویژه در شهرهای بزرگ مانند پاریس، برلین یا لندن که ۹۵ درصد از محل‌های پارک آن‌ها با خودروهای شخصی پر شده است، جایگزینی مناسب برای مالکیت خودروی شخصی ارائه دهد.

خودروهای مورد استفاده در این سیستم بیش از سه سال در آلمان مورد آزمایش قرار گرفتند و توسعه‌دهنده آن‌ها نخستین شرکتی بود که در فوریه ۲۰۲۳ پس از دریافت مجوز، به راندن خودروهای بدون سرنشین کنترل از راه دور در خیابان‌های هامبورگ آلمان پرداخت. توسعه‌دهنده امیدوار است که به‌زودی خدمات خود را به‌صورت تجاری در اتحادیه اروپا راه‌اندازی کند.

راه‌اندازی نسل جدید به‌اشتراک‌گذاری خودروها در لاس‌وگاس

کد خبر 721013

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.