چهارمین دور حمله واشنگتن به یمن

شبکه سی‌بی‌اس نیوز بامداد پنجشنبه به نقل از «یک مقام آمریکایی» گزارش داد که ایالات متحده دقایقی پیش برای چهارمین بار در یک هفته گذشته به یمن حمله کرد و چندین محل را هدف قرار داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، شبکه خبری «المسیره» یمن بامداد پنجشنبه گزارش داد: حملات هوایی آمریکا و انگلیس به استان‌های «الحدیده»، «صعده»، «تعز»، «ذمار» و «البیضاء» همچنان ادامه دارد.

اولین بار، آمریکا و انگلیس با همراهی هشت کشور دیگر، بیست‌ویکم دی جاری برابر با یازدهم ژانویه ۲۰۲۴ در پی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل، به مواضع انصارالله یمن حمله کردند.

آمریکا یکشنبه و سه‌شنبه نیز به‌طور یک‌جانبه حملاتی علیه یمن انجام داد.

چهارمین دور حمله آمریکا به یمن پس از آن انجام شد که مرکز فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) بامداد پنجشنبه تأیید کرد که «یک پهپاد شلیک شده از مناطق تحت کنترل حوثی‌ها در یمن به کشتی تحت مالکیت آمریکا» اصابت کرد و به آن خسارت وارد شد.

خبرگزاری رویترز نیز در گزارشی به نقل از مقامات آمریکایی حملات جدید ارتش آمریکا به اهدافی در یمن را تأیید کرد.

یک منبع آمریکایی در رابطه با حملات ائتلاف متجاوز آمریکایی-انگلیسی به الجزیره گرفت: نیروهای آمریکایی حوالی ساعت دو بامداد به وقت صنعا حملات خود را آغاز کردند.

وی در رابطه با اهداف حملات نیز افزود: نیروهای آمریکایی حملاتی را علیه سکوهای موشکی در مناطق تحت کنترل حوثی‌ها در یمن انجام دادند. سکوهای موشکی مستقر در یمن تهدیدی قریب‌الوقوع برای کشتی‌های تجاری و کشتی‌های نیروی دریایی آمریکا در منطقه است.

این مقام آمریکایی در ادامه ادعا کرد که نیروهای آمریکایی با انجام حملات اخیر از حق دفاع مشروع خود استفاده کردند.

در همین ارتباط، کاربران شبکه‌های اجتماعی نیز تصاویری منتسب به وقوع انفجارهایی در شهرهای مختلف یمن در چهارمین دور از حملات موشکی آمریکا و انگلیس به یمن را منتشر کردند.

کد خبر 721009

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.